Ik ben even in China geweest




De werkplaats vordert gestaag. Welke werkplaats vraag je je misschien af? Nou weet je, stap lekker halverwege op en ga maar mee met het verhaal. Een werkplaats ergens in Frankrijk, niet eens de mijne hoor.

De afgelopen week veel geborstel en geveeg, heel veel stof en gruis (als je het woord typt dan zie en ruik je het meteen) en heel veel schoonmaakacties. Hoestend en proestend kwamen we allebei uit de werkplaats.

Ik snoot mijn neus en keek in de zakdoek… eh, niet helemaal naar waarheid: ik snoot mijn neus en liet het in de wasbak vallen. Ik heb het wel meteen weggespoeld hoor, dat weer wel. In het eventjes dat het er lag, zag ik de kleur.

Zwart.

Heel zwart.

En ik herinnerde mij hoe mijn broer me vertelde dat als hij in China (waar hij vaak is, vraag me niet wat hij er doet maar neem gewoon aan DAT hij er vaak is) is, en hij zijn neus snuit (dat moet hij ook weleens doen daar)

dan is het zwart wat eruit komt.

Dus vandaar mijn conclusie: ik ben even in China geweest.

Het was alleen wat dichterbij.

(ps: dit is trouwens een verhaal in zes woorden, Joke zou trots op me zijn)

Misschien mijn broer ook wel.

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

2 Reacties op “Ik ben even in China geweest

  1. als je m linkt naar Jokes weblog, dan zal ze zeker trots op je zijn 😉
    http://jokezelf.wordpress.com/2011/09/11/zes-woorden-met-beeld-thema-kunst/
    goh, helemaal naar china om je neus te snuiten, decadent hoor!

    Like

  2. Hihi 🙂 Leuk geschreven en nu ben je inderdaad voor heel eventjes in China geweest

    Like