Nog meer om weer kwijt te raken…


Dat ik niet behoor tot een kwart van de Nederlanders (die maakt elke dag schoon) wist ik. Dat kwart stel ik wederom behoorlijk teleur waarvoor mijn excuses. Het overviel me zelf en is te wijten aan onze gezamelijke hal.

Normaal geen probleem, ik zie dingen staan links en rechts maar ik loop gewoon door naar mijn fiets, vervolgens fiets ik naar de glas- en papiercontainer. Gaat goed! Als een brave burger werp ik met groot genoegen alle oud papier in de container.

Op de terugweg echter zie ik dat er in één tas die in de hal staat allemaal tijdschriften zitten. Op woensdag wordt bij ons het oud papier opgehaald en kun je het als je wilt aan de weg zetten. Waarom ik dan op de fiets ga en de rotzooi wegbreng vraag je je af. Ga ik antwoorden ook al dwalen we een beetje af. Als je een column niet meer snapt, dan haak je af en dat wil ik natuurlijk voorkomen. Dank dat je er nog bent. Hier komt de uitleg:

Het is een heerlijk karweitje, lekker alle troep weggooien, je hoort met een flinke smak alles in de bak vallen vooral als hij niet te vol zit.Bravo!

Dat weet je immers niet als je iets in de hal zet om morgen buiten te zetten. Dat weet je ook niet zeker als het aan de weg staat te wachten.

Tussen het tijdstip van het in de hal of aan de weg zetten en het ophalen kan VAN ALLES gebeuren.
Zoals een bewoner die denkt: Hé misschien leuk om te gaan lezen dat blad, met een kop koffie erbij, in het zonnetje. Zeker als je zoals ik een alleslezer van het gevaarlijke soort ben.

’t Leek niet op een najaarsschoonmaak vandaag. Mijn troost is dat IK de tijdschriften volgende week aan de weg kan zetten en dat ze dan daadwerkelijk meegenomen worden.
Tenminste, als niet iemand voor die tijd een graai in de tas heeft gedaan.

Jeetje, als de hele buurt alles nog moet lezen kan het weleens héél lang gaan duren. Daarom heb ik altijd zoveel zooi als ik naar de papierbak ga, dat is oud papier van de hele buurt!

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Nog meer om weer kwijt te raken…

  1. Zo zie je maar weer dat alles een voordeel en een nadeel heeft 😉

    Like