Nee, je krijgt geen nieuwe meer! Groot verdriet

Jokezelf bedenkt elke veertien dagen op de zondag een nieuwe  “zes woorden met beeld”.  Een foto en 6 woorden die een verhaal vertellen.

Het thema dit keer is ‘groot verdriet‘. Eerder stuurde ik al zes woorden met beeld in met als thema kunst – zie mezelf ooit een boek schrijven en ontmoeting – ontmoeting zit in een klein hoekje

Het verdriet van dit kindje – nee niet op de foto,  in Marokko (foto in Asilah, mei 2008) was groot. Het herinnerde mij aan het grote verdriet dat we allemaal als kind leren kennen:  dat je luchtballonnen moet vasthouden anders vliegen ze weg,  dat je bal op een dak en buiten bereik kan raken, dat een ijsje zomaar op de grond kan vallen.

Niet alle ouders willen of kunnen dat wat verloren gaat vervangen.

Of dat erg is…. Het grote verdriet begint  als je klein bent en hoort bij het leven.

11 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Zes woorden met beeld

11 Reacties op “Nee, je krijgt geen nieuwe meer! Groot verdriet

  1. O doet mij denken aan een grote lolly van de kermis van mijn zoon die na een paar likjes kapot op de grond viel…ach toch maar een nieuwe voor hem gekocht.

    Like

  2. Ach ……….. wat een verdriet voor dit kleintje …………… maar ……… een hele mooie bijdrage! Ben benieuwd wat er aan vooraf ging 😉

    Like

  3. Het hangt er maar vanaf of dit kindje aan het klooien was, dan is het terecht. Als het kwam doordat iemand tegen hem/haar aan stootte, dan vind ik het wreed…

    Like

  4. Je wilt niet weten hoeveel verdriet dát kan doen, ooit was ik als een klein meisje een kwartje kwijt, ik heb zoveel gehuild ook ‘savonds en ‘snacht, ik had niet het idee dat ik hier ooit over heen kwam……

    Like

  5. dieneke

    tis sneu,maar zoals Joke al zegt ’t hoort erbij een kind leert er ook van.

    Like

  6. Nou inderdaad, dat soort verdriet herkent iedereen toch!

    Mooie invulling!

    Like

  7. Jeetje, wat gemeen zeg maar wat een goede invulling… (enne Joke doet het met regelmaat, elke veertien dagen op zondag)…

    Like

  8. Pingback: Zes woorden met beeld – thema GROOT VERDRIET | Jokezelf

  9. Agossie, wat sneu voor dat kindje. Het grote verdriet van zo’n ukkie is inderdaad heel invoelbaar. Maar toch hoort verlies bij het leven, dus denk ik dat het goed is als ouders niet altijd meteen met vervanging klaarstaan.

    Like

  10. Leuke invulling van het thema vind ik! Voor kleintjes is dat inderdaad groot verdriet en voor grootjes wordt dat verdriet een beetje kleiner 😉

    Like

  11. ja ja, klein groot leed, inderdaad: wie volgt.

    Like