Van mobiel naar papier, het kan!

Als je tegen de trends in dingen doet, is het even wennen. Ken je die vraag en antwoord rubrieken op websites? Vaak staat mijn vraag er niet bij. Wie wil er niet meer met z’n mobiel via tancodes internetbankieren maar terug naar een papieren versie van de codes, niemand toch?Andersom van papier naar mobiel: daar is een standaard antwoord voor

De medewerkster ter plekke op het ING kantoor ( knal oranje zoals bij fast food ketens) weet  niet hoe dat moet.”Dan moet je echt iemand op kantoor bellen denk ik. Maar ik begrijp het goed: “Je hebt geen mobiel nummer meer?”

“Nee. Toch wil ik graag kunnen blijven internetbankieren.”

“En je deed dat altijd via je mobiel, met tancodes?”

“Ja”.

Ze is bijzonder vriendelijk en belt het nummer dat ik moet hebben, vervolgens geeft ze haar mobiel aan mij. Hé fijn denk ik, kan ik hier in het vervolg gaan bellen 😉

Na wat doorkiesmenu’s kom  ik uit bij een nog vriendelijkere mevrouw die me vertelt dat het allemaal mogelijk is.Vooral ook omdat zij het persoonlijk in orde gaat maken. Ze zal me een activeringscode opsturen die ik mag ophalen bij een postkantoor en dan krijg ik lijsten met tancodes. Ze gaat haar best doen dat zo snel mogelijk in orde te maken. Ik heb er een vriendin bij.

Blij verrast over de eenvoud zeg ik tegen de medewerkster: “Jee, het is heel gemakkelijk.”

Een andere klant die er net bij is gekomen knikt me toe.

“Nou” zegt de medewerkster ter plekke “ik vind het niet zo handig hoor, want dan vergeet ik die lijst weer als ik aan het shoppen ben”. Ze heeft het blijkbaar wel ooit gedaan.

“He” zeg ik verbaasd, als je gaat shoppen dan hoef je toch niet via internet geld over te maken? Dan pin je toch? Geen tancode nodig.”

“Nou, ik wel hoor, want dan moet ik de hele tijd van mijn spaarrekening naar mijn lopende rekening geld overmaken.”

“of als ik bijvoorbeeld met vriendinnen ben en we besluiten spontaan naar het casino te gaan” dan moet ik ook….

“O”zeg ik, “ja ik snap dat het dan niet handig is. Maar ik leef anders dus voor mij is dit heel eenvoudig. Ik besluit niet opeens om naar een casino te gaan met vriendinnen. Trouwens ook niet als ik er langer over nadenk.

“Ik raakte ook vaak die lijst kwijt” zegt de medewerkster ter plekke.

Goed punt denk ik, de lijst goed en veilig bewaren.

De andere klant vindt het toch wel praktisch en gaat blijkbaar niet zomaar spontaan naar casino’s.

“Misschien een idee?’ zeg ik nog tegen haar, altijd fijn te denken dat je trendsetter bent,  en geef de mobiele telefoon terug aan de medewerkster ter plekke die ik bedank.

Als ik buiten kom, struikel ik bijna over een jongen die mobiel staat te bellen en de deuringang blokkeert.

Advertenties

Reacties staat uit voor Van mobiel naar papier, het kan!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Reacties zijn gesloten.