Zo stoer ben ik niet

Dacht ik dat ik stoer was. Een jaar of vijf geleden, terug van de Camino de Santiago, ging de televisie de deur uit. Elke keer dacht ik: ach, als ik hem mis dan koop ik er wel één. Gek genoeg bleek dat moment niet te komen. Ook niet nadat ik de brief gekregen had waarin dreigend stond dat als ik geen besluit maakte welk abonnement ik wilde (net verhuisd) ze mij af zouden sluiten.

Sluit maar af dacht ik.

Jullie hoef ik vast niet te vertellen wat je allemaal kunt doen als je geen televisie meer kijkt. Bovendien al snel kwam er “uitzending gemist” hoewel ik beken dat ik dit soort dingen niet direct ontdek.

Maar toch.

Er is daarnaast altijd de bibliotheek waar ik terecht kan voor films en documentaires. Er is zoveel. Voor je het weet word je informatie-junkie en ga je lijden aan infobesitas

Nadat ik van een vriendin hoorde dat Joost Zwagerman aan Facebook verslaafd was geweest (ja juist die schrijver) en iemand me vertelde dat ze verslaafd was geraakt aan haar iPhone, besloot ik het bij mijn Nokia te houden – een totaal uncoole telefoon. Nokia schijnt te proberen terug te komen op de markt en wil niet geassocieerd worden met ‘een telefoon voor 40plussers’en wil net zo hip zijn als de Blackberry (nummer 1) of Samsung (2).

Ach, laat maar dacht ik stoer.

Die mobiele telefoon…. Ik kan zonder, het is zo vermoeiend dat constante gedoe er omheen, het veroorzaakt onrust. Als ik echter vertel(de) dat ik geen mobiel meer heb, word ik aangekeken alsof ik een ernstige ziekte heb. Maar soms hoor ik ook “stoer zeg!”

Dus vond ik het ook zelf stoer dat ik mijn mobiele telefoonabonnement liet aflopen zonder me druk te maken over een nieuw.
(toegevoegd op 22/11/2011 sinds kort weet ik trouwens dat Johan Cruijff net als ik ook geen mobiel heeft)

Ja ik voelde me stoer TOT ik over Bram las. Bram is 24 jaar en gaat een héél jaar offline…Geen internet En ook geen mobiele telefoon. En dat als journalistiekstudent

Nu vind ik Bram van Montfoort stoer!Want ik kan hem- en zijn door anderen ingescande brieven- immers nog steeds online volgen.

Hm, ik vraag me af of Bram net als ik tancodes heeft op papier? Daar zal ik hem eens over emailen eh schrijven bedoel ik natuurlijk.
O ja, en ik hoop dat hij een vriend heeft die dit even wil uitprinten voor hem.
Alvast bedankt.

Bekijk hier een filmpje over ‘een jaar offline’
filmpje at5
(afbeelding: illustratie uit VPRO gids)

Reacties staat uit voor Zo stoer ben ik niet

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Humor

Reacties zijn gesloten.