Wat IFFR? Tijgerpas afgeschaft!

Leukste Uitje van het Jaar

Het : voor veel mensen het leukste Uitje van het Jaar. Met vrienden, met je partner, met familie, met buitenlandse vrienden… Er gaat een heel ritueel aan vooraf dat voelt als het Sinterklaas ritueel van lootjes trekken en surprises maken.
Je moet zorgen dat je een fijne niet al te dure overnachting regelt als je niet in Rotterdam woont en je zoekt kleine gezellige restaurantjes die je net op tijd vindt voordat het er echt druk is en iedereen ze gevonden heeft (dat noem ik de surprises)

Ritueel
Een ander onderdeel van het ritueel is samen films uitzoeken, korte beschrijvingen lezen, trailer bekijken, het blokkenschema proberen te “lezen” online kaartjes bestellen die je dan op de eerste dag kunt afhalen. De mooiste meest verrassende films beschouw je dan als kado’s.Heb je hem al te pakken? Die ‘vibe’, dat vakantiegevoel van lekker struinen door Rotterdam en overal die gezellige Filmfans met Tijgerpassen te zien. Houd dat beeld vast.

Tijgerpas
Je bestelde natuurlijk je Tijgerpas. Als echte vriend van het festival. Fotootje digitaal erop en klaar was ’t ie. Met de tijgerpas (15 euro in 2011) op elk filmkaartje 2,50 korting. En als echte fan ga je naar meer dan 6 films….

Nu moet je het beeld van de Tijgerpas loslaten. Laat je los? Laat NU LOS.

Als voormalig tijgervriend kreeg ik zonder nazorg een schokkend mailtje van de IFFR organisatie:

De voordelen van de Tijgerpas overlappen deels met die van het Tiger Friends-lidmaatschap dat we vorig jaar gelanceerd hebben. Daarom is besloten de Tijgerpas vanaf de editie van 2012 niet meer aan te bieden.

Neeeeeee

Maar er volgde nog meer…

Om toch optimaal te profiteren van de voordelen van het IFFR bieden wij u, als Tijgerpas-houder uit 2011, nu met korting een Tiger Friends-lidmaatschap aan. U betaalt €35 voor het eerste jaar in plaats van €50.

Tellen jullie mee? Ik ga het niet mooier formuleren dan de mensen van de Marketing: Geval van Duidelijk Duur.

Vriendschap
Eerder dit jaar kreeg ik een bedelbrief via het IFFR over de tigerfilms.Ze zochten een mecenas.Nu zoek ik een mecenas.In ruil bied ik aan te bloggen over het IFFR met foto’s en elke cent die ik uitgeef creatief te verantwoorden (surprises). Exclusief, maar het kan ook openbaar. Natuurlijk ben ik bereid een banner met naam van mijn mecenas op mijn blog te plaatsen. Als bonus beloof ik een klein filmpje te maken met als titel: If you see a friend without a smile,
give him one of yours.

Word Juffiefriend
Stuur me een mailtje of laat een reactie achter, iedereen krijgt persoonlijk bericht.Ook het IFFR zelf accepteer ik als mecenas. Met een donatie van 5 euro al Juffiefriend!

3 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Humor

3 Reacties op “Wat IFFR? Tijgerpas afgeschaft!

  1. Pingback: Verbeterpunten voor het IFFR | juffiegelukkigonderweg

  2. Peter

    Hallo Juffie,

    Ook ik ben geschokt door het bericht van de IFFR, dit doe je toch je beste vrienden niet aan!
    We zullen elkaar moeten steunen in deze barre crisistijden, daarom wil ik graag je mecenas zijn, wat is je gironummer?

    Like

  3. gyanda

    Dit moet je meteen doorstuuren naar IFFR, ik ben zeker van, dat ze dan meteen jouw vriend willen worden!!! Echt!:-)

    Liefs
    Gyanda

    Like