Wordt de Dog whisperer ook in België uitgezonden (deel 3 en slot)

Wordt the Dog Whisperer ook in België uitgezonden?

‘Ooooh Raymond….” roept Lieve uit. Raymond wordt ondertussen besprongen door de Zwarte Hond, en door de deurpost te pakken lukt het hem overeind te blijven staan (aha, zo doe je dat dus, ik leer van Raymond), de twee kleine honden draaien rondjes en Lieve klapt in haar handen, balt ze tot vuisten die ze langs elkaar omhoog beweegt, gooit haar hoofd omhoog met een gelukzalige glimlach en trappelt met haar voeten en rukt dan een emmertje uit Raymond’s handen en kraait uit: “OOOOOhhhhhh Boterboontjes!”.

Als ik regisseuse zou zijn zou ik tegen haar zeggen: “Pas op voor overacting, houd het klein!”
Dochter Natasha komt meteen aanrennen uit de kamer. “Iets te eten? OOOO Lekker!” verzucht ze. Ik zie hele lichte gele boontjes. Boterboontjes dus. Ken ik die? Kennen jullie die?
Raymond blijft onverstoorbaar, hij staat nog steeds rechtop in de deuropening met een grote Zwarte Hond, zijn hand staat nog zo alsof er een emmertje in hing maar dat is net door Lieve uit zijn handen gehaald. Ze heeft slechts oog voor de boontjes. Opeens bedenkt ze dat dit natuurlijk een beetje vreemd is en ze vraagt Raymond: “Heeft u nog wel voor uzelf?” Ja zeg, hij zal gek zijn en haar allemaal boontjes geven en zelf niets. Hij bevalt me wel, die onverstoorbare Raymond die hier zo goed tegen kan. Voor mij is het een enerverende ervaring en ik maak gebruik van het feit dat de honden nog om hem heen dwarrelen door nogmaals te bedanken en te roepen dat ik zelf het hek wel open doe en sluit en ik kan jullie verzekeren dat ik me zelden zo snel uit de voeten heb gemaakt.

Volgende keer wel weer een vermoeiende fietstocht.

Even wat feiten van Vriendin Gedragsbiologe die fan is van the Dog Whisperer (“ik geloof helemaal in hem”):
De baas hoort aan het hoofd te staan van de roedel, dus de baas begroet als eerste een bezoeker en pas ALS DE BAAS HET GOED VINDT mag de hond begroeten.
meer info Blaffen mag niet en tegen je opspringen is al helemaal uit den boze: de hond is dan in een “unbalanced state of mind”. Die hond denkt: ik ben de baas, ik moet…. Een hond moet altijd “calm and submissive” zijn. Heel belangrijk: “rules, bounderies, limitations”. Ook schijnt de DW te zeggen dat honden in het NU leven, je kunt ze dus NU veranderen. Alle andere dingen die mensen dan over hun honden zeggen (“Zo is hij nu eenmaal”) schijnt dus allemaal onzin te zijn. Je kunt ze zo veranderen. Jammer dat dat bij mensen niet altijd opgaat.

Reacties staat uit voor Wordt de Dog whisperer ook in België uitgezonden (deel 3 en slot)

Opgeslagen onder Frankrijk, Humor

Reacties zijn gesloten.