Camino 21

Pelgrimsbloed

Bij mooi weer begint het te kriebelen. Dan wil ik er op uit. Eigenlijk het liefst huppelen in mooie landschappen, banjeren door frisse bossen, zitten op lieve dorpsterrassen en sterke verhalen aanhoren en buiten eten aan lange tafels bij gemoedelijke gîtes. Juist, ik sla een beetje door en kan alleen nog maar in mooie reismagazine-taal denken.

Het zonnige weer laat op zich wachten. Ik voel me als een vlinder gekleefd tegen het raam.

We gaan nog niet meteen op weg want ik wil je eerst wat laten zien van Arles in Zuid-Frankrijk. Daar begint namelijk een route naar Santiago. Juist, je had het al verwacht? O, je kent me ondertussen? Dan weet je vast ook dat onbekendere rustige routes me wel goed bevallen. Hoewel. Op mijn eerste dag verdwaalde ik al en kende angstige momenten. Maar daarover een volgende keer meer…

De Arles-route voert langs Toulouse, vandaar de vroeger door Provençaalse en Italiaanse pelgrims gebruikte term ‘Via Tolosona‘. Sommige pelgrims die ik tegenkwam op het eerste stuk Arles – Revel hadden het niet over de Via Tolosona maar de Via Dolorosa vanwege de zwaarte op sommige stukken en de vele blaren.
Voor meer informatie over de route : deze engelstalige website

Andere site met veel informatie over alle routes: klik hier

Toeristische website van Frankrijk met beschrijving van de routes: deze website

Reacties staat uit voor Camino 21

Opgeslagen onder Camino de Santiago, Frankrijk, Wandelen

Reacties zijn gesloten.