De beste overlevingskansen in de liefde?

Zijn misschien wel voor de stelletjes die elkaar helemaal niet verstaan…

Gisteren zag ik een uitzending van Metropolis TV (even door de herrie-achtergrondmuziek heen bijten -dat schijnt overal te moeten) om het stukje te zien van het energieke Tibetaanse mooie meisje en de alleen maar Engels-sprekende Amerikaan. Of zoals het op de website wordt verwoord:

De Amerikaanse drummer Jeffrey en de Tibetaanse zangeres Lamu die in een Japanse arrack bar werkt, hebben elkaar ontmoet in Shanghai, waar ze allebei wonen. Het opmerkelijke aan hun relatie is dat ze elkaar in het geheel niet verstaan. Jeffrey spreekt geen woord Chinees en Lamu begrijpt op haar beurt niets van de Engelse taal.

Lamu vertelt dat ze graag zingt als ze in een goeie bui is. In Tibet-vanwege de hoge bergen groeien mensen op met zang: ‘ zonder telefoon kun je enkel schreeuwen of zingen’ aldus Lamu. Zingen is dan natuurlijk beter dan schreeuwen… Muziek heeft Lamu en Jeffrey tenslotte bij elkaar gebrachten ze zijn al meer dan 1 jaar samen.

Ze doen allebei bijzondere uitspraken over elkaar en over zichzelf.
Jeffrey: ” Ze vindt me vast veel interessanter dan ik eigenlijk ben” en ” ik zie bijna op tegen de dag dat we met elkaar kunnen praten”.
Lamu: “Het is erg grappig als we ruzie maken per sms, mijn vrienden vertalen de berichten en sturen het door, zijn vrienden doen hetzelfde.” Dat wordt dus een groepsruzie.
Wil je Lamu en Jeffrey zien, klik dan hier

Volgens mij heeft het toekomst, dit soort relaties, het is van het verfrissende soort. En goed nieuws voor alle scholieren: gooi ‘vreemde talen’ maar uit je vakkenpakket, ’t komt allemaal goed.

Reacties staat uit voor De beste overlevingskansen in de liefde?

Opgeslagen onder Creativiteit, Humor, Taal

Reacties zijn gesloten.