Klaar voor de grote reis

Kijk maar eens goed, is er al een sprietje, een klein stukje dat boven de grond uitkomt? Elke ochtend fluister ik tegen de zaadjes. Ik bereid ze voor op een Grote Reis helemaal naar Noord-Frankrijk. Daar zullen ze voor de ruimte mogen kiezen, groot worden, opgroeien, meedeinen met alle seizoenen. Ze zullen koeien horen loeien, vogels kwetteren, als ze geluk hebben zoeft er een uil langs, de poes zal misschien eventjes komen snuffelen, er zullen eekhoorntjes langs huppelen en konijntjes, van verre zullen lammetjes klinken, ze zullen de grond horen trillen van de mollen en misschien zijn de zevenslapers al wakker. Het worden spannende tijden in het verre Frankrijk.

Voorlopig echter laten ze zich niet zien en verbergen zich ergens in de grond en wanen zich veilig op mijn balkonnetje. Hooguit horen ze af en toe “knip-knip” als de buurvrouw beneden de appelboom snoeit. Echter zij zullen die appels nooit zien, wel bloesem, kersen, en peren en pruimen en heel misschien walnoten. Een wereld vol natuur, daar kan ik hen maar beter op voorbereiden zodat ze niet te lichtzinnig denken over de emigratie.

ps: als er iets te zien is meld ik het jullie en zal ik ook verklappen welke bloem…

Reacties staat uit voor Klaar voor de grote reis

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Natuur

Reacties zijn gesloten.