Dag van de Duitse Taal: Die Da!

Het had niet veel gescheeld of ik was in onkunde gebleven van dit heugelijke feit: een hele dag lang de Dag van de Duitse Taal: dus voor deze blog ben ik dank verschuldigd aan mijn Duitse vriendin Gyanda die aan het einde van ons telefoongesprek vraagt of ik wel weet

... dat het vandaag de Dag van de Duitse Taal is!

Mach Mit!

Omdat haar eten bijna kookt vraag ik nog even snel:

En wie vind je de mooiste spreker in het Duits?

OOOh, dat is moeilijk zucht ze.

En wie vind je de beste schrijver?

Thomas Mann – De Toverberg komt er resuluut uit haar mond. Een prachtig boek en zeer de moeite waard, zeker maar misschien wat te zwaar voor de jeugd dus voor hen dan maar een filmpje op deze Dag van de Duitse Taal

Speciaal voor in de Duitse les: Die Fantastischen Vier uit Stuttgart, het schwingt de pan uit, ik zou het wel weten maar ja, ik geef geen Duitse les. Dan zou je toch geen dispensatie voor Duits op school meer willen…

Jetzt sehe ich die Zukunft postiv, den ich bin Optimist.

Meer over DFV ook wel Fanta4 genoemd? Klik hier

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Muziek, Taal

Een Reactie op “Dag van de Duitse Taal: Die Da!

  1. gyanda

    Wat lief. En wat goed geschreven:-). Die Fantastischen Vier zijn echt heel goed:-).

    Like