Aan de slag!

In mijn emailbestand zit links een mapje dat naar deze naam luistert. Het zit boordevol bewaarde mailtjes waar ik nog iets mee wil. Dat kan van alles zijn. Ik stel me zo voor dat alle Nederlanders van die mapjes hebben: Nog te doen!

Op het nippertje redde ik vanochtend weer een mailtje dat er in dreigde te belanden. Een mailtje van Repair Café, een intiatief van Martine Postma. Repair Café maakt, voor zover dat kan, wat kapot is heel. Kort samengevat: “weggooien, mooi niet!”. Er zijn inmiddels al heel wat Repair Cafés in Nederland en volgens mij inmiddels ook in België. Mocht dit laatste nog niet waar zijn, dan vertrouw ik erop dat onze Zuiderburen het gaan waarmaken. En, pourquoi pas, ook in Frankrijk.

Echter de mailtjes die ik doorsluis naar “Aan de slag!” groeien harder aan dan ik verwijderen kan dus ik maak van deze gelegenheid gebruik door Repair Café te verbinden met  “The Energy Challenge”

Energie besparen: allerlei tips en natuurlijk je klimaatvoetafdruk uitrekenen
Om dit allemaal nog wat op te vrolijken en in de behoefte te voorzien om beelden erbij te hebben, kies ik voor

“Aux arbres Citoyens” van Yannick Noah

Onze zuiderburen staan op voorsprong omdat dit nummer in 2007 in België een nummer 1 werd  en Yannick Noah daardoor veel bekender is dan bij ons. Mocht je tennisfan zijn, dan ken je hem waarschijnlijk van lang geleden.

De titel van zijn liedje is een knipoog naar het Franse volkslied de Marseillaise waarvan een couplet begint met: Aux armes, citoyen: Te wapen, Burgers! Laten we Aan de Slag gaan.
Waarmee?
Eh, met besparen, bezuinigen, repareren, meezingen en voor mij nu koffie zetten.

Fijne (duurzame) dag nog!

 

Reacties staat uit voor Aan de slag!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Frankrijk, Humor

Reacties zijn gesloten.