Waarom is het zo koud in de trein?

ImageVroeger, vroeger, trok ik mijn jas nog weleens uit in de trein. Tegenwoordig lijkt het wel alsof de temperatuur standaard op een Jakarta ” wij hebben airco” stand wordt afgesteld van rond de 16 graden.
Langs mijn voeten voel ik de koude luchtstroom en langzaam krijg ik een stijve nek. Tegenover mij zie ik een meisje haar sjaal strakker om haar nek doen en een mevrouw probeert of haar voeten nog op het ongemakkelijke balkje naast de prullenbak passen. Alles om maar te ontkomen aan die koude luchtstroom. Is het om ons voor te bereiden op een koude winter? Probeert de NS ons weer vrolijk te stemmen met het gebrek aan een zonnige warme lente/zomer?

Als ik personeel zou zien dan zou ik het echt wel vragen maar er is niemand aanwezig. Verkouden denk ik? Of een griepje. Dus ik moet er maar naar raden waarom het hier zo koud is.

(en ja mam, je had het goed gezien: er is WIFI in de trein. Misschien zit daarom wel iedereen met een laptop voor zich: dan kun je tenminste je handen warmen!)

Ik wens iedereen een warme reis toe en ondertussen denk ik #ditkananders.

Mocht je speciaal in dit onderwerp geinteresseerd zijn en in mogelijke oplossingen, kijk dan eens opOV forum paginavan reizigers die goed op de hoogte zijn waar wel of niet te zitten.

 

Foto nam ik in 2011 in de Vanoise, Frankrijk, het eerste Nationale Park van Frankrijk.

Reacties staat uit voor Waarom is het zo koud in de trein?

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Duurzaamheid, Humor

Reacties zijn gesloten.