Alweer over fietsen in Belgie

LF en Ravelroutes zijn mij in België  wel eens tegengevallen. Het is in België lastig om een doorgaande route te maken van alleen maar mooie stukjes. België is het land waar je de mooiste plekjes vindt langs onverharde en bijna opgeheven, soms doodlopende weggetjes en over voetpaden.

Bovenstaande komt van het forum van De Wereldfietser en ik herken het.

Meer informatie over Ravel-fietsroutes-(R)éseau (A)utonome des (V)oies (Lentes) of kortweg RAVEL Ravelroutes in Belgie: klik hier.

Ondertussen ben ik nog geen kilometer verder met de planning van een Mooie Groene Fietsroute dwars door Belgie naar Noord-Frankrijk.

But, I’ll cross that bridge when I get there, dat dan weer wel!

Routenet

Naschrift: hulp vanuit de familiekring! Er wordt mij de link routenet toegestuurd.

Inderdaad: hier kun je een plaats in Nederland invullen, en een plaats in het buitenland.

Je kiest voor de optie: “fiets” en ” vermijden snelwegen en tolwegen”, echter het volgen van deze route wordt wel veel ingewikkelder want het is geen kwestie van nummers overschrijven die je kunt volgen. Er volgt een lange omschrijving intekst die ik mezelf niet zo snel zie uitprinten en opvolgen.

Hier ligt dus nog een schone taak voor onze Zuiderburen om fietsknooppunten in Vlaanderen en Wallonie te verbinden. Mag ik nogmaals alle fietsliefhebbers van fietsknooppunten en nummers oproepen?

U bent toch ook van het grenzenloze?

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Alweer over fietsen in Belgie

  1. Ik ben geen fietser dus ik kan je niet echt tips geven denk ik… Hopelijk zijn er andere lezers die dat wel kunnen.

    Like