Wat moet ik doen?

Zo ongeveer een uur geleden ontving ik een smsje

“Ik zou even wachten met vertrek. Er komt om 8.45 regenbui tot 10.30; Daarna blijft het een tijdje droog.” (ik ben een van die weinige Nederlanders die alleen maar een hele ouderwetse mobiel heeft waar je mee kunt bellen en smsen

Helaas- net uit Dinant vertrokken- meteen teruggefietst want de eerste spatjes vielen al.De spatjes werden druppels en inmiddels is er geen houden meer aan. Omdat er nergens een cafe open was, belandde ik in het Ibis hotel. Aanvankelijk leek me dat wat minder, maar inmiddels voel ik me op mijn plek.

de voordelen

– het is hier droog en warm

– ik heb gratis internet en kan zelf de buienradar zien, niet dat die veel goeds meldt …

– de toiletten zijn uitstekend hier

– het meisje achter de receptie is bijzonder vriendelijk

– de koffie is lekker

– ik word nog niet weggekeken ook al check ik niet in

Mag ik via mijn column vandaag alle Belgen oproepen om te reageren:

hoe kan ik met de trein vanuit Dinant naar bijvoorbeeld Charleville Mezieres? Of naar Chimay? Misschien wil er sowieso iemand uitleggen hoe de treinenwebsite werkt?

Heb je niets met treinen, ben je juist een fervent autorijder? Des te beter: mocht je in of rond Dinant zijn, ik wacht op een lift in het Ibis Hotel. Ik ben te herkennen aan het feit dat ik een fietsbroek draag (groen en erg versleten), lange grijze kniekousen, een grijs/wit fietsshirt, een fel blauw hemd eronder en zwarte sandalen. Echt helemaal volgens de laatste mode. Net voordat je binnenkomt in het hotel, zie je mijn fiets rechts onder het afdak staan.

De andere gasten die nog over zijn wachten,  totdat de bui stopt zodat ze droog in hun auto kunnen stappen. Daarin geen plek omdat de koffers van bijzonder formaat zijn. Het loopt allemaal op rolletjes aan mij voorbij.

Vanuit Nederland bereiken mij de berichten dat het niet lang duurt voordat het droog zal zijn. Ik kan er geen filmpje van maken maar het is nog lang niet droog, sterker nog het is weer harder gaan regenen

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

2 Reacties op “Wat moet ik doen?

  1. Ik ben niet zo goed in uitleggen maar ik wil mijn best doen. Je gaat naar http://www.b-rail.be/main/N/ en bij dienstregeling vul je dan in van welk station naar welk station je wilt gaan, op welke dag en om hoe laat je wilt aankomen of vertrekken.

    Like

    • Dank je wel Voetje. Het is geen gemakkelijke website maar het was ook nog eens onmogelijk om van oost naar west of west naar oost te reizen. Al die sporen zijn opgeheven dus moest ik fietsen naar Marienbourg… en vervolgens naar Chimay en daar mocht ik in een auto stappen en hing mijn fiets werkloos achter de auto 😉

      Like