Naaktslakken bestrijden

Het schijnt een beetje onduidelijk te zijn maar ik geloof dat slakken toch meestal in het voor en najaar paren en dat nu dus de tijd is om te nog meer te bestrijden dan je al deed. Elk exemplaar dat je vangt scheelt zo’n 300 eitjes.Slakkenbestrijding neem ik op in mijn seizoenskalender en daar begin ik mee in september!

Er zijn slakkenkorrels maar dan riskeer je dat vogels die de slakken eten er ook last van krijgen en de rest van de natuur…

Lokstoffen:

– bier (schaaltje met bier verdiept neerzetten)

– teentjes knoflook neerleggen

– omgekeerde citrusvrucht of meloen neerleggen. De ideale versie is dan dat ze daar allemaal in gaan zitten schuilen en je de hele boel in een keer in je gft-bak kunt doen of op de composthoop.

Planten waar slakken niet van houden

Ze schijnen niet van salie en tomaat te houden, evenmin van Oostindische kers en tijm.

Het schijnt dat slakken met huisjes huisafval eten en niet aan de planten komen maar ik weet dat zo net nog niet want ik zie niet precies wat ze allemaal doen.

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Natuur

Een Reactie op “Naaktslakken bestrijden

  1. Dat van dat bier wist ik al maar ik kan je niet zeggen of de andere tips ook effectief werken

    Like