Help! Klussen is niet mijn hobby

Er zijn veel manieren om je zaterdagavond door te brengen. Klussen is niet favoriet bij mij. Of nou ja klussen, het is eerder “een probleem verhelpen”. Het probleem dat de boel niet meer doorstroomt maar blokkeert. Je begint met een ‘dingetje’ te verwijderen en voor je het weet heb je 5 dingetjes verwijdert. Aan dingetjes zitten standaard ‘ringetjes’. Dingetjes die vies zijn maak ik schoon want dat kan ik wel. En ringetjes maak ik dus ook schoon. Er zit van alles in die dingetjes en ringetjes maar na een uur of wat is de boel schoon. Tijd om alles weer op z’n plek te schroeven en draaien. Alleen zit er in die lange pijp nou nog iets of niet? Daar zijn vast dingetjes voor die in zo’n pijp kunnen maar ja, die zitten niet in mijn standaard klusdoos. Heel kort heb ik er plezier in: schone dingetjes geeft de burger moed en ik schroef hier en daar iets vast, alleen houd ik wat over en passen delen niet meer goed aan elkaar, er zit teveel ruimte tussen. Door die ruimte kan dan water ontsnappen en dat wil je niet. Na een tijdje moet ik toegeven dat ik geen klusser ben en ook al geen repareerder. Ik staar wat door het gat, zet een emmer onder mijn wasbak en zucht lang en diep: nu stroomt het als in een tierelier. In de emmer.
Zoveel water maakt dat ik dorst krijg.

Gelukkig kan ik als zelfstandige vrouw uitstekend een fles wijn openmaken. Die fles wijn zit maar met 1 dingetje vast en dat dingetje krijg ik wel los, dat dan weer wel! Ik kies voor witte wijn; ik heb geen ander maar ik besluit dat ik juist zin heb in witte wijn.
Zo wordt het toch nog een gezellige zaterdagavond.

Wil je meepuzzelen?

ps: vroeger schijn ik vaak wekkers uit elkaar gehaald te hebben. In elkaar zetten lukte nooit maar misschien had ik door moeten zetten. Komt tijd komt raad dacht ik toen al.

4 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

4 Reacties op “Help! Klussen is niet mijn hobby

  1. 😉 Misschien is dat al gebeurd… Ik ken iemand die alles en iedereen een dingetje noemt.

    Like

  2. Pas maar op dat je niet in een dingetje verandert 😉

    Like

  3. Hartelijk dank voor het proberen “Anoniem”. Het is gerepareerd, hoera! er kwam zomaar een aardige man met wat gereedschap, een soort lange draad en het is een genot om te zien hoe snel het water nu er doorheen gaat. In de winkel een tamis d’ evacuation oftewel afvoerzeefje gekocht zodat het NOOIT weer kan gebeuren en alles op tijd wordt tegengehouden.

    Like

  4. Anoniem

    Ik kan dat niet zien hoor, die cijfertjes zijn veel te klein!

    Like