Nadeel van het voordeelmenu van McDonald’s…

Kunnen we het even hebben over McDonald’s en voordeel?

Vriend P. komt er vaker dan ik en bestelt vrolijk het “Kroket menu groot” en voor mij, omdat ik frites wil, “frites groot” met mayonnaise. Eh, fritessaus dus.  Ik wil nog protesteren bij frites groot maar vriend P. verzekert mij (en krijgt gelijk) dat groot niet echt groot is maar de gangbare verkoopterm.

Als ik zie dat er 0.55 eurocent wordt aangeslagen voor een minuscuul kuipje fritessaus, zie ik daar vanaf. Over de smaak kan ik niet oordelen maar ik wil niet net zin krijgen en dan alweer met een leeg kuipje zitten… Voor die handeling – fritessaus van de rekening- moet er een manager komen die de 0.55 cent van de rekening af mag halen. Gaat allemaal prima hoor.

Voordeelmenu wel voordelig?

En daar zitten we dan in de gladde felgekleurde bankjes net naast de wegwerpbak: vriend P. met een “voordeelmenu” en ik met de frietjes. Goh zeg ik, best duur, 8.2o. Ik werp een blik op de prijslijst die aan de muur hangt en ondanks het feit dat noch vriend P, noch ik, rekenen als apart vak op de middelbare school hebben gehad, slagen we erin heel snel uit te rekenen dat er iets niet klopt.

Zelf zien? Klik hier voor de prijslijst van McDonald’s.

Reken je even mee? Het geeft niet als je er wat langer over doet, dat deed het personeel van de  MacDonalds in Hazeldonk ook… De manager met 4 grijnzende meisjes om hem heen moest heel wat rekenen voordat hij reageerde met
“Ja, ok, maar dat kan soms niet zo in de computer opgenomen worden” of zei hij nou “de computer kan het niet aan”?

Als jij het rekenen aankunt, dan kun je het beste je eigen voordeelmenu samenstellen.

De items apart

Mackroket               2,50

Grote frites –           2,35

Grote milkshake    3,15

Totaal                         8,00 euro

Wat betaalde Vriend P. voor het “voordeelmenu”? 8,20. Voordeel MIN 20 cent dachten we. Het bleek nog iets minder onschuldig;  doordat de Mackroket in de aanbieding was (voordeel weet u nog?) was hij maar 1.50.

Wij kregen 1,20 terug en kregen de indruk dat het personeel dit nog niet eerder had meegemaakt. Een klant die inziet dat een voordeelmenu ook een nadeelmenu kan zijn. Hebben ze vast van Cruijf afgekeken.
MacDonald fans: reken je eigen voordeel uit en let op “wat de computer aankan”.

Graag wil ik benadrukken dat de manager in Hazeldonk heel vriendelijk het geld teruggaf nadat hij uitgebreid had gerekend en dat de 4 meisjes achter de kassa erg vriendelijk lachten en dat zij er natuurlijk niets aan kunnen doen.

Ergens op een hoofdkantoor moet er iets in de computer veranderd worden bij het voordeelmenu. Ondertussen kun je natuurlijk ook hier een kijkje nemen

Reacties staat uit voor Nadeel van het voordeelmenu van McDonald’s…

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Duurzaamheid, Eten, Humor

Reacties zijn gesloten.