Een leeggezogen dwerg!

Voordat de problemen begonnen…

Zo voel ik me al de hele avond. Hoewel, als ik een Echte Dwerg geweest zou zijn, dan was onder mijn bureau hangen een stuk vlotter gegaan. En denkt u nu “wat moet je onder je bureau” dan heb ik een wedervraag:

“Wat doet u als de draadloze internetverbinding niet goed werkt?” Het werd allemaal beloofd; a better faster world, no-wires. Onthoud het woordje “no”. Je leert een hoop als je rondwandelt op het internet, over routers resetten, DHCP lease vernieuwen en kanalen die veel te druk zijn. (Voor de dummies, net zoals ik)  Draadloos internet gaat via zogenaamde kanalen. U kunt dit vergelijken met snelwegen door de lucht. Als er steeds meer mensen op een bepaald kanaal zitten raakt deze verstopt en kan het zijn dat uw draadloze verbinding wegvalt of dat u een lage signaal sterkte krijgt.

Juist, voorheen zat ik lekker ruim in mijn eigen kanaal en nu zit Jan en alleman in dat kanaal en dan moet ik een ander kanaal zoeken… Een uurtje verder, met rugpijn van het kromgebogen staren naar de router (6 of 7 lichtjes en een antenne links of rechts?) Wat er allemaal NIET moet als je vlotte verbinding wilt: niet te dicht bij bomen en bladeren (vocht), muren en vloeren met gewapend beton, je kunt niet in een hoek gaan zitten, storing van andere apparaten in de buurt (wil iedereen uit mijn kanaal verdwijnen!) en natuurlijk je kunt wel betere, snellere apparatuur kopen en glasvezel…  Soms helpt het als je de router een centimetertje verschuift. Tja, soms

Thuisnetwerk

Bent u er nog? Als dan iedereen dat heeft dan wordt het daar toch weer veel te vol mee. Je kunt- onvermijdelijk- de app Fing kopen (het woordje Fing lijkt verdacht veel op een andere kreet die mij vanavond een aantal keren ontschoten is)  zodat je een netwerk tool hebt om je thuisnetwerk in kaart te brengen. Wordt het nog gekker? “Heee, tijd niet gezien: hoe staat het met je thuisnetwerk?”

Sarah Lund gaat tuinieren

Waar o waar moet ik mijn column draadloos typen? Ik wil helemaal niet over routers schrijven of over leeggezogen Dwergen of over kanalen. Gaarne wilde ik schrijven over Sofie Grabol als Sarah Lund en de Killing 3. Sarah Lund wijdt zich in de eerste aflevering aan tuinieren dus ik wilde over tuinieren schrijven maar het blijft voorlopig bij  leeggezogen dwerg. Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat Harry ooit als een dwerg onder zijn bureau heeft gelegen, die opschepper. Hij schreef vast nog met De Pen.

Ik wens u een goede avond en hoop dat u nog zo af en toe aan mij en mijn computer(problemen) denkt. Een apparaat dat gemaakt is om het werk te verlichten, werk dat ik normaal gesproken zonder computer niet gehad zou hebben.

ps: Quote van Harry Mulisch “Wat toeneemt is de techniek. Die wordt reusachtig en de mensen zitten er als leeggezogen dwergen tussen.”

Afbeelding: dit is een foto die ik gemaakt heb in de stad Utrecht. Ergens bij het Wed.

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

2 Reacties op “Een leeggezogen dwerg!

  1. Ik lees dit met een grote glimlach, dank je wel. Het is altijd fijn als er iets positiefs op een frustratie volgt en het zou geweldig zijn betaald te krijgen voor het opschrijven van frustraties 😉
    En: Ik houd niemand tegen die een link op Facebook wil plaatsen.

    Like

  2. gyanda

    Ik vind dat je zo goed schrijft, dat ik nog altijd wens, dat je een wekelijkse columne in een magazine had of zo!!! Als je bij Facebook zit kan je natuurlijk ook een link geven…

    Like