Uw mening over de Centrale Bibliotheek Utrecht Oude Gracht

Ons dorp aan de Gracht in de verkoop…

Heimwee voordat de bibliotheek op de Oude Gracht zelfs maar gesloten is, verhuisd is en verzelfstandigd (Businesscase Verzelfstandiging Bibliotheek 2013).

Hoe vaak ben ik naar binnen gelopen om tot rust te komen. Eerst  met energie de trappen op, dat dan weer wel,  naar boven langs foto’s of schilderijen, linea recta door naar de 3e verdieping waar wereldmuziek op een aantrekkelijke plek staat en in combinatie met uitzicht over Utrecht  een geniale combinatie vormt. Daar afscheid van nemen doet pijn. En was het nodig (?) de muziekbibliotheek overhoop te gooien om de rekken en bakken anders neer te zetten. Hier wat weg, daar wat bij. Na maanden heen en weer slepen met rekken vol film DVD’s,  mogen ze nu uitrusten op de 3e verdieping. Had u ze al gevonden?

Music was my first love

Mijn hart gaat uit naar de meest bevlogen, goed geinformeerde, klantvriendelijke muziek-bibliotheekmedewerkers die regelmatig mooie CD’s  op hebben staan, en interessante dingen vermelden (als je er voor openstaat)  over de CD die ik meenam. Ze kennen mij niet, ik ken hen niet maar als je een passie deelt en elkaar daarin vindt, dan heb je een muzikaal rendez-vous. We knikken naar elkaar of zeggen elkaar gedag als we elkaar buiten de bibliotheek ‘in het wild’ tegenkomen. Deze fonotheekmedewerkers ZIJN muziek van het prettige vloeiende soort. Het stroomt. Gaat u maar eens naar de muziekverdieping helemaal bovenin, u zult voelen wat een computerscherm niet kan doorgeven. Ik betreur met hen dat ze niet meer genieten van dat prachtige uitzicht als ze achter de balie staan en CD’s uitlenen. Iemand had bedacht om hen weg te stoppen in een benauwd hoekje. Wat hen markeert is een positieve houding. Op mijn “Jee, wat jammer dat jullie nu dit uitzicht hebben” kwam een: “We zijn dankbaar dat we tenminste nog echt daglicht kunnen zien”.

Het is niet toevallig dat ik, nadat ik met u de trappen op geklommen ben, al bij de 3e verdieping beland was. Gaat u een andere keer mee naar beneden om daar een kijkje te nemen?

Graag uw mening

Houd mijn weblog bij wordpress in de gaten als U in de bibliotheek Utrecht boeken leent, in het digitale biebpanel Centrale Bibliotheek Utrecht zit of wilt zitten, en als U iets vindt van de vindbaarheid/onvindbaarheid en nieuwste indeling van de materialen. En als u deze vragen wilt beantwoorden…Binnenkort spreek ik een eindverantwoordelijke/een van de managers…

De verzelfstandiging kan ik helaas niet tegenhouden maar misschien kunnen wij als klanten wel iets bepalen of moeten we dat overlaten aan mensen die graag managen?

– Wat vindt U van de vindbaarheid van de informatieve boeken (Paarse borden Literatuur&Cultuur?bijvoorbeeld – dit is een recente wijziging)

– Wat vindt u van de indeling van de romans?

I must follow the people. Am I not their leader?(Benjamin Disraeli)

Trouwens als U man bent, graag reageren. In het biebpanel zitten meer vrouwen dan mannen. Zijn de mannen aan het managen en lezen&reageren ze niet meer? Ja, natuurlijk weet ik dat de meeste (bibliotheek) lezers vrouwen zijn van boven de veertig) maar misschien is het zo dat vrouwen flink doorzetten als ze langer moeten zoeken en mannen afgehaakt zijn? Of zoeken mannen sowieso niet? (dit klinkt als een andere blog)

Toch eens kijken trouwens of de management-afdeling opnieuw is ingedeeld met PAARSE borden en hoe gemakkelijk daar iets te vinden is. Hm, heb ik verklapt dat ik daar zelden kom.

Wordt vervolgd… 

ps: ik heb veel goeds te vertellen over de bibliotheek, er zijn alleen in mijn ogen wat verbeterpunten. Vindbaarheid. Romans uit elkaar trekken in genres, spannende boeken scheiden van romans… Uw mening graag met argumenten.Natuurlijk ook reageren als u niet in Utrecht leent. Alles nemen we mee. We? Ja, ik ga Maarten van Rossem uitnodigen bij het gesprek en ik denk er sterk over Henk Westbroek te vragen er een uitzending van te maken.Samen met de manager kunnen we dan gaan zoeken naar de boeken van Maarten.  Zegt (en facebookt) het voort! Alvast dank voor Uw tijd en moeite, het wordt gewaardeerd.

 
Reacties staat uit voor Uw mening over de Centrale Bibliotheek Utrecht Oude Gracht

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Muziek

Reacties zijn gesloten.