De draad terug opnemen op meer dan regelmatige basis

Vanochtend  een email-berichtje van een Zuiderbuur Jan die van stappen houdt. Niet het Nederlandse stappen, hoewel hij dat mogelijk ook doet, maar het Vlaamse woord voor ‘wandelen’. Hij stapte van Grasse naar Sentier Martel, een deel van de GR4 in Zuid-Frankrijk. Mooi in kaart gebracht en vol met belofte om het gehele traject te beschrijven. Zie hier voor de route

Het langst blijf ik bij zijn tekst van het mailtje hangen:

Ondertussen gewoon ook even melden dat we de draad terug opgenomen hebben
om op meer dan regelmatige basis allerlei wandelnieuws aan te kondigen.

Het eerste klinkt lekker nonchalant: gewoon even melden.  Ik kom ‘gewoon even binnenlopen’. Maar dan: de draad terug opnemen  (Herkenbaar Vlaams, kordaat) en dan weer serieus: op meer dan regelmatige basis. Hoe vaak zal dat zijn? Tenslotte eindigt hij weer heerlijk vaag: allerlei wandelnieuws. Ik ben geboeid, meer dan gebruikelijk geboeid.

Ik ga nu de draad terug opnemen en me bezighouden met films.

Reacties staat uit voor De draad terug opnemen op meer dan regelmatige basis

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Taal

Reacties zijn gesloten.