Heel klein wonen

In een artikel over wonen en persoonlijke stijl (Boeddha’s in een vissenkom) in een gratis krant (die inmiddels niet meer bestaat) De Pers – staat helemaal onderaan een interessant piepklein stukje over een groep mensen in Amerika (The Small House Community) die er een sport van heeft gemaakt om zelf zo klein mogelijk huizen te bouwen.

Jay-Shafer Eentje in het bijzonder. Jay Shafer, een architect, heeft wel een heel klein lief huisje gebouwd. Volgens zeggen slechts 8.9m2. Op youtube vind ik een filmpje waarop Jay je meeneemt op tour door zijn little house.

Geweldig, je ziet meteen alle voordelen: je bespaart een boel geld, je kunt nog eens verkassen, je hoeft heel weinig schoon te maken, het is gemakkelijk te onderhouden en je bent duurzamer bezig dan wanneer je in een groot huis woont.

HOOKAT012711_rect540 Opeens vind ik mijn eigen appartement wel heel erg groot!
Mocht je op zoek zijn naar inspiratie en houd je van hout? Klik dan maar hier

Foto:  afkomstig van de website van Jay Shafer.

(dit publiceerde ik eerder op een verdwenen weblog van mij)

Reacties staat uit voor Heel klein wonen

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Duurzaamheid, Humor, Inspiratie

Reacties zijn gesloten.