Van serveerster tot wereldster

Het duurt even voordat de serveerster zich los kan rukken uit haar boek. Ze legt er netjes een boekenlegger tussen. Langzaam loopt ze naar mijn tafeltje en vraagt wat ik wil drinken.

Koffie graag.

Een tijdje later komt ze aanlopen met een dienblad. Ik zie dat er een kopje thee op staat, en een cappucino. Geen zwarte koffie te zien.

“Oh, ja, u wilt geen capuccino? U had ook geen thee”?

“Nee. Ik wil graag zwarte koffie.”

“Goed”. Ze zucht en kijkt erbij alsof ze denkt: “Let the skyfall”.

Uiteindelijk komt er toch een kopje koffie, met een voetbad, net over het koekje.

Als ik even later even opkijk zie ik dat de serveerster weer verder is gaan lezen in haar boek.

Lezen is een heerlijke hobby.

Reacties staat uit voor Van serveerster tot wereldster

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Inspiratie

Reacties zijn gesloten.