Leuk voor de krantenlezers

Opeens had ik een idee. Dat gebeurt wel vaker op een dag maar niet altijd besluit ik het wereldkundig te maken. Het zal u ook vaak overkomen. U hebt een idee dat u graag zou willen delen maar u hebt jammer genoeg geen blog. Misschien bent u blij dat ik een idee de wereld in blog dat u ook al had. Soms denk je iets origineels te hebben uitgevonden en dan zegt opeens iedereen “Dat gaat hem worden”. Hè denk je dan: dat had ik bedacht en nu hoor ik het van een ander.

Misschien gaat dit hem wel worden: Mijn idee voor krantenmakers. Elke keer gaat bij de sportbijlage zo floep de oudpapierbak in als ik een krant lees. En daar voel ik me dan schuldig over. Daar hebben mensen hun best op gedaan. Mooie foto’s gemaakt en geselecteerd en wedstrijden bezocht en ik gooi dat zomaar weg. Kan anders. Net als google bij zoektermen zou de krant mij een suggesties kunnen geven:

Als u een bijlage wilt, dan kiest u voor: Sport  Cultuur…? Ja, dat bedoel ik. Een beetje filosofie mag ook, of reizen, of koken, als het maar geen SPORT is, of nou ja filosofische boeken over sport mogen nog wel hoor. Maar sport “puur” en dan vooral voetbal of wielrennen: ik lees het niet.

Zou het niet een idee zijn om de lezer de keuze te geven? Maatwerk. Een aparte bijlage afhankelijk van je persoonlijke interesse? Iets over Scandinavische series zoals bijvoorbeeld over The Killing 3 of over waarom de Scandinavische film het zo goed doet, daar kunnen vast veel artikelen over geschreven worden.

Voorwaar een raar idee. Heel raar van mij dat ik meer keuze wil hebben in plaats van minder keuze. Da’s niet mijn gebruikelijke houding.

Ach, ik wil ook weleens verrassen. Net als Mark.

Reacties staat uit voor Leuk voor de krantenlezers

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Creativiteit, Humor

Reacties zijn gesloten.