Les vaches de Frances

Vaches-de-franceHet zijn er een boel, dat kan ik je verzekeren en Michel neemt het erg serieus. Een tijdje geleden toen hij mij per mail liet weten dat ik hem over van alles advies kon vragen wat Frankrijk betrof, grapte ik dat we een koe wilden nemen. Hij ging er op in en ik kreeg van allerlei vragen over koeien: een melkkoe, een vleeskoe, wat zochten we precies?

IMG_5416 Ruim voor mijn verjaardag krijg ik een kaart “Les vaches de France”van hem. Wist hij misschien van de poststaking? (ook in Frankrijk hangen er spandoeken “Ne touche pas a ma Poste”. bijvoorbeeld in Etreaupont, Picardie). Je moet er wel heel ver voor een postzegel als je daar woont…

Terug naar de koeien die je niet te lang alleen kunt laten. Hij heeft zich er in verdiept: “Cette carte m’a beaucoup plu, et elle repond  à mon ignorance relative concernant les races de vaches de France.”
Ik ben bang dat ik hem ga teleurstellen als ik vertel dat het maar een grapje was.

Hoewel, Abondance bijvoorbeeld ziet er best leuk uit!

Oorspronkelijke publicatiedatum 17 november 2010 om 13.41

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Frankrijk, Humor, Inspiratie

2 Reacties op “Les vaches de Frances