Mijn pensioenoverzicht

Fsb

Hebt u er ook een nieuwe favoriet bij? Bij mij is het mijn pensioenoverzicht. Vol spanning logde ik in na de bekendmaking van deze website en leerde om nog wat daagjes geduld te hebben want iedereen bleek opeens op de pagina te willen (dit was in 2011). Wij Nederlanders weten immers niets van ons pensioen.. Tenminste veel van ons niet omdat het ook niet zo overzichtelijk is, vooral niet als je zoals ik verschillende banen hebt gehad en je af en toe een brief krijgt van het ABP dat ze nog aan het rekenen zijn.

Ook bij mij zijn ze nog steeds niet helemaal uitgerekend maar daar kreeg ik wel netjes een mailtje over. Ze wisten wel dat ik in die en die periode bij dat en dat bedrijf had gewerkt maar hoe zat het daar verder mee? Praktisch gedacht stuurde ik hun mailtje door naar het desbetreffende bedrijf. Al heel snel werd ik opgebeld door een mevrouw.

“Wat heeft u precies gedaan? En in welke functie?” Ik was even verbaasd want die gegevens behoren zij toch netjes in een systeem te hebben. “En was dat wel voor dit en dit pensioen of was het voor dat en dat pensioen? Eeh….

“Wat staat er in uw contract?”

“Hebt u dat niet dan? vroeg ik angstig want zou ik wel zo 1,2,3 mijn contract kunnen opsporen. “U heeft toch mijn naam, burger servicenummer en periode??”

De mevrouw was onverbiddelijk. Contract en dan pas mocht ik haar terugbellen.

Ze heeft natuurlijk helemaal gelijk dacht ik eventjes verslagen en at een gebakken eitje en dronk een kopje thee om dit te verwerken. Mappen doorworstelen met contracten, plastic hoesjes die aan elkaar geplakt zaten, jaaaaaaren terug in mijn archief, dat is niet iets waar je jodelend van in je kast duikt.

Wacht eens even, opeens begon het op te klaren bij mij in huis. Had ik niet laatst geordend en in die ene Map. Ja, HEBBES. Daar zat het contract. Blij, bijna triomfantelijk belde ik mevrouw Contract terug.

“Wat wilt u precies weten? Ik wachtte het antwoord niet af en begon het contract voor te lezen, inclusief de opmerking dat er bij artikel 9 WEL geld werd afgedragen voor mijn pensioen.

Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn. “Juist, dat moest ik even weten, ik weet voldoende. Nu ga ik contact opnemen met de financiele afdeling om te informeren of er ook daadwerkelijk wel geld is afgedragen voor u. Ik neem contact met u op of ik laat hen contact met u opnemen als de zaken helder zijn.”

O. Werkt dat zo?

Dit bericht publiceerde ik eerder op een ander weblog, januari 2011

Reacties staat uit voor Mijn pensioenoverzicht

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Reacties zijn gesloten.