In vuur en vlam

‘ Er is daar nog plek hoor’. De ober wijst naar de andere kant van het café. Dan volgt hij mijn blik en ziet wat ik zie.

IMG_0040Een deel van de krant die een meneer aan het lezen is staat in brand. Net als ik hem wil waarschuwen omdat ik er het dichtste bij sta en niemand anders iets in de gaten heeft, kijkt hij verschrikt op. Andere gasten kijken nu ook naar hem; ze ruiken dat er iets niet in orde is.

De meneer slaat nu met grote gebaren de al wat grotere vlammen neer. Het is het Het Financieele Dagblad zie ik, tenminste een deel ervan.

Ik neem plaats aan een tafeltje vlakbij hem, direct naast de verwarming.

” Goh” zegt hij ” dat verwacht je niet he? Ik had per ongeluk de krant in de kaars hangen en was helemaal verdiept in de krant. Zo’n klein kaarsje”.

” Een vurig betoog zeker?”

” Haha, ja.”

Ik zie iets over het krimpen van de economie en nog een klein stukje “hypotheken” of wat er van over is. Dan schuift er een vrouw bij hem aan tafel en ze werpt een blik op de krant die er ‘aangebrand’ uitziet. Het is niet zijn vrouw want ze stelt hem vervolgens allerlei vragen waarvan je de antwoorden wel weet als het je man zou betreffen. Tenminste dat denk ik, maar ik weet er natuurlijk niet alles van. Wel dat zij niet in vuur en vlam staat voor hem.

Ik buig me over mijn krant, hypotheeknieuws en economie sla ik over en ik zorg ervoor dat de punt niet boven het kaarsje hangt.

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

2 Reacties op “In vuur en vlam

  1. Jij bent vast en zeker de eerste lezer vandaag. Het stond er pas een paar tellen op!

    Like

  2. Gyanda

    Mooi stukje:-)

    Like