Mais alors, on n’est pas en Bretagne!

klompenzegt onze oude buurvrouw in Frankrijk als ze ziet dat we op klompen lopen. (Omdat de lemen ondergrond in ons gedeelte van Picardie gauw als een plakkaat onder je schoen zit, zijn klompen handiger dan schoenen, maar het is even wennen.)

meerklompenZouden ze in Bretagne zoveel op klompen lopen?

Peter had mij wijsgemaakt dat je “eventjes moest wennen” maar dat daarna klompen heerlijk lopen, hij had er ervaring mee. Als ik minstens een keer op vier heen en weer heb gelopen met volle kruiwagen van de voor naar de achtertuin, begin ik mijn wreef te voelen. Eventjes zitten in een stoel en de klompen uit. O jee, een pijnlijk rode wreef. Misschien toch maar die klompen uit en de bergschoenen aan.

Als ik weer heen en weer loop met de kruiwagen en andere schoenen aan heb, zie ik dat Peter inmiddels hetzelfde heeft gedaan ondanks zijn verhandeling over hoe lekker ze zitten. Ik denk dat het wennen bij mij gefaseerd zal verlopen.

oude klompenEen week later, in Nederland, mailt hij me “gemakkelijke klompen” te koop! Die van hem zijn al wat langer aan vervanging toe. Ik haast me op de dag van de aanbieding en niet veel later staan er prachtig witte klompen klaar om mee te nemen naar Frankrijk. Klompen die iets gemakkelijker zitten dan die klompen “waar je eventjes aan moet wennen”.

Ach misschien moeten we eerst een tijdje op deze klompen lopen, dan op de Echte klompen.

Benieuwd wat de Buurvrouw zal zeggen als ze ons ziet op de nieuwe sabots.
Mais alors, on n’est pas en Suede?

Nee, da’s waar.

In Bretagne zit een klompenfabriek…. lees ik later op internet.

Dit bericht verscheen eerder op een oub weblog van mij,maart 2011

Reacties staat uit voor Mais alors, on n’est pas en Bretagne!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Frankrijk, Humor

Reacties zijn gesloten.