Schoonmaken doe je zo…

schoonmakenJullie kennen dat vast wel, die schoonmaakschema’s die je in toiletten en allerlei andere locaties kunt vinden. Langs de snelweg, de wegrestaurants met toiletten die regelmatig schoongemaakt moeten worden. Je werpt er toch vaak onwillekeurig een blik op om te zien in hoeverre je riskeert dat je een wel hele vieze ruimte aan zult treffen of soms zoek je de bevestiging dat het lang geleden was.

Gisteren zag ik een schema hangen, niet in een toilet maar laten we het een projectieruimte noemen. Iedereen had zelf de datum, in de meeste gevallen met potlood, ingevuld. Een blik op het schema leerde mij dat de een ” goed gezogen” had, de ander gewoon ” gezogen”, eentje had ” grondig gezogen” (dat klinkt toch een stuk beter en zoals ik hem ken zie ik hem inderdaad in staat om alles grondig te doen) en weer een ander voegde daar wat lichte frustratie aan toe en schreef op : ” gezogen TOT waar ik bij kon”. Weer een ander had niet alleen gezogen maar ook ” gemopt” en in juli had er iemand” gezogen en gezweet”. Grappig hoe zelfs zo’n korte mededeling al een klein inkijkje geeft in de manier waarop men een taak uitvoert en de feedback op de moeilijkheid van de taak.

Dit bericht is eerder verschenen op een oud weblog van mij op 6 oktober 2010

Reacties staat uit voor Schoonmaken doe je zo…

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Taal

Reacties zijn gesloten.