Met een duikbril op in de supermarkt

Ze komen recht op me af. Zij heeft een standaard zwarte winterjas met de onvermijdelijke (nep) bontkraag aan, een spijkerbroek en charmante uggs. Ze loopt trouwens niet echt, ze struint meer maar misschien ligt dat aan de uggs of aan de drukte bij de groente-afdeling. Hij loopt net achter haar. Krullend haar, een zwart jasje en daar gaat het me om, een duikbril op. Op klaarlichte dag, op zomaar een zaterdag terwijl het nog niet eens regent buiten. Niet het standaardmodel duikbril (want dat zou je misschien nog begrijpen) maar een ouder model, zwart met flinke ronde glazen. Het plastic zit strak langs zijn oren. Ik heb dit model nog nooit gezien in een zwembad, laat staan in een buurtsupermarkt.

Onwillekeurig heb ik mijn wenkbrauwen opgetrokken en een mevrouw die me net als de duikbriljongen tegemoet komt doet hetzelfde. We knikken even naar elkaar en er verschijnt bij ons allebei een lachje. Je moet wel goed kijken want het is heel subtiel.

Had ik het wel goed gezien? Ze kijkt me aan en ik zie dat we allebei hetzelfde zagen. Zij spreekt uit: “Ja ha. Ja ja.Ja. “waarmee ze meteen heeft samengevat wat je hier zo van kunt denken. Het zou het begin van een script kunnen worden.

Reacties staat uit voor Met een duikbril op in de supermarkt

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Reacties zijn gesloten.