Duurzaamheid is soms wel erg ingewikkeld of: vanaf welke leeftijd ben je telefoon-senior?

1399470_girl_with_mobile_phoneVoor mij is het niet zo nodig, al die nieuwe flitsende telefoons die elke seconde om je aandacht vragen. Whatsapp hoef ik niet, ik spreek de mensen liever en wordfeud is allang weer uit (toch?). Bellen doe ik echter wel eens, en gebeld worden komt ook nog weleens voor. Hoewel…

Tweedehands toestel

Eerder had ik een tijdje, nadat ik mijn favo oudbollige maar o-zo-handige-degelijke Nokia- verloren was, een tweedehands leen: een pikzwart Samsung toestel. Een vriendin zei al:” jee, wat heb jij een hippe telefoon”. Ik dacht nog :?? want zo hip was hij niet. Ze voegde er al snel aan toe: ” voor jou hip bedoel ik” terwijl ze even keek of er nog wat te melden viel in de groeps whatsapp chat waar ze net mee bezig was.

Juist, voor mij hip (was je ook al afgeleid?)  Behalve een vriendin die net als ik van simpele oudere apparaten houdt (maar ik sluit niet uit dat ze ook binnenkort overstapt want haar man is altijd met de laatste technische dingetjes bezig) is iedereen al lang verslingerd aan zijn hippe telefoon en hoe kun je nu zonder…. of …..  in 2013.

Nou, heel goed, ik blog liever. Terug naar mijn onderwerp.

Het  Samsung tweedehandsje was ietwat gammel en laatst had ik een lang gesprek met iemand en moest een paar keer vragen of hij wat harder wilde praten en toen opeens viel hij helemaal weg. Paf boem.

Geen beltoon

Inmiddels had ik al op de reservebank een ander tweedehands toestel van zus dat na lang gedoe (waar ik nu niet meer over wil beginnen) simlockvrij was gemaakt. Wederom een Nokia alleen wat hipper. Volgens Vriend (van de Samsung) een echt vrouwentoestel. Het zal wel, ik ben tenslotte vrouw. Maar ook als je een echt vrouwentoestel hebt, wil je een toestel dat een BELTOON geeft. Nu zie ik alleen dat iemand me belt als ik toevallig naar het schermpje tuur en dan zie dat het even oplicht. Je raadt het al: zo vaak tuur ik niet toevallig naar het schermpje. En ja, ik heb de volumeknop aanstaan. En ja, hij geeft WEL geluid als ik de wekkerfunctie aanheb.

Eerst even mailen

Dus mocht je me kennen, dit lezen en mij willen bellen: mail me dan eerst even met vermelding van de tijd waarop je me spontaan wilt bellen, dan kan ik op tijd naar het schermpje turen. Misschien ben ik wel net aan het kijken hoe ik de beltoon aan moet krijgen (en nee: hij staat niet op “mute”.) Trouwens, ik heb ook nog een vaste telefoon als je dat begrip nog kent.

Ingewikkeld dus die duurzaamheid. Soms is het te aantrekkelijk om iets nieuws te kopen.

Maak die toestellen verdorie niet zo uitgebreid! Sorry, ik schoot even uit mijn slof.

ps: die seniorentoestellen zien er lekker simpel en degelijk uit alleen die naam, da’s niet hip en klinkt niet prettig. Misschien kunnen we ze in het vervolg Zen noemen? En vanaf welke leeftijd ben je telefoon-senior?

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Duurzaamheid is soms wel erg ingewikkeld of: vanaf welke leeftijd ben je telefoon-senior?

  1. En toch de duurzaamheid… Opeens een idee: telefoon stond op ” profiel normaal” en dat als je dat op ” mijn stijl 1″ zet…. doet ie het! Sterker nog, opeens hoor ik allerlei pieptoontjes en piepjes. Die krijg ik ook nog wel weg.

    Like