Duizend dingetjes die je even moet doen

IMG_0172Verantwoordelijkheden
Het lijkt op een reistas die steeds zwaarder wordt met allerlei dingetjes die “niets wegen”. Al die karweitjes die je ‘even’ moet doen. Soms krijg ik het gevoel dat ik de halve dag bezig ben met providers, bedrijven, helpdesks, een mailtje hier een mailtje daar over een kapotte ketel (waarbij drie verschillende bedrijven bij betrokken zijn die zich graag verschuilen achter ‘dat valt onder de verantwoordelijkheid van X, niet van ons’)

Helaas
Bedrijf vier stuurt mij een brief dat ze me wel willen terugbetalen maar helaas hebben ze mijn bankrekening niet. Niet? Maar ze schrijven elk jaar geld van mijn bankrekening af en ze hebben echt al mijn gegevens.
Ja, maar vandaag even niet want er moet terugbetaald worden. Bel ons 0,10 cent per minuut of stuur een brief met een postzegel erop.

Overstappen naar een andere provider
O wee als je van het ene bedrijf over wilt stappen naar het ander. Je blijkt een heel belangrijk registratienummer, contractnummer, extra nummer, te moeten doorgeven van het oude bedrijf aan het nieuwe. Voor je het weet zit je in een kluwen vast.
‘Ik heb u toch een nummer gegeven?”
“Nee, mevrouw, dat is niet het juiste nummer”
“Waar vind ik het juiste nummer? Ik heb alle papieren doorgenomen”.Ik kan op tijd onderdrukken waarom ik drie verschillende nummers heb. Voor hen ben ik maar 1 nummer, van 10 cijfers.
“Misschien kunt u het beter zelf opzeggen”
“U biedt toch de opzegservice aan?” Trouwens, zo bedenk ik, de eerste ‘kennismaking’ met het nieuwe bedrijf is al wonderlijk verlopen omdat er al wel heel snel een emailadres aangemaakt kon worden. Zo snel dat het niet klopt. Terugkoppeling met de klantenservice: “Als het niet klopt meneer dan kunt u beter deze aanmelding annuleren en u opnieuw aanmelden bij ons”.
Zucht.
Laat maar, ik ben in bezit van een prima emailadres en hoe belangrijk is het dat mijn naam in het emailadres dat ik niet ga gebruiken verkeerd gespeld is en dat ze mij meneer noemen?
Regelmatig worden we gewaarschuwd dat “ze” van alles van ons weten via internet. Ja, alleen weten ze de verkeerde dingen. Nummers, namen, geslacht.

Hallo mevrouw?
Het oude bedrijf wil opeens graag met mij communiceren. En ik?
Visioenen van een geweldige website waarbij je in 1x kunt laten uitrekenen wat het goedkoopste is voor je (verzekering, ziektekosten, provider, elektra) en het beste en dan nog 1 klik:
0 Regel het zelf en breng uren achter uw computer door, reken en reken en hang in wachtstanden of
0 Laat ons alles regelen, ga lekker de zon in, naar buiten.
Maak u niet druk over inlogcodes, wachtwoorden die u vergeten bent- waarvan u niet wist dat ze belangrijk waren, waar nooit iemand naar vroeg totdat u probeerde iets op te zeggen – of nummers en contracten.Wij houden van ons werk en het is voor ons een fluitje van een cent.
Geniet van het leven, het duurt maar even.

Reacties staat uit voor Duizend dingetjes die je even moet doen

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Inspiratie, Internet

Reacties zijn gesloten.