Ik weet het toevallig

IMG_1860.JPGVerleiding
We staan in een klein rijtje achter een klant die een mandje vol aanbiedingen bij elkaar gewinkeld heeft.
Klant: “Deze producten zijn allemaal goedkoper vanwege de aanbiedingen, maar ik zie dat de gewone prijs is aangeslagen, dus dat is te veel”.
‘Welke producten bedoelt u?”
“Dit hier, ze houdt een brood omhoog, en dit.”
De cassière kijkt in paniek rond. Ja eh, nou ja, u hebt al betaald en ik heb de artikelen al gescant”.
“Ja??”

Henk
“Eh. Ze roept “Henk”, Hehenk”. Medewerker Henk stond net bij de groente en komt aangelopen.
“Hoe doe ik dat, deze mevrouw hier wil geld terug”. Het klinkt alsof de mevrouw wel heel erg op haar strepen staat. Henk overziet de situatie en heeft een kalmerende werking op zijn collega. Hij legt geduldig uit wat er moet gebeuren, het klinkt niet al te ingewikkeld. Jij zou het ook kunnen.

Ik help wel even
Ondertussen komt er een andere klantvriendelijke medewerker en zegt tegen de rij wachtenden: “Ja, ik kan verder niet helpen met Dat Systeem maar u kunt wel bij mij komen, bij deze kassa”.
Ik kijk naar de mevrouw-klant voor me die van alles op de band heeft liggen. Zelf heb ik mijn spullen zo bij elkaar maar zij mag natuurlijk eerst.
Dat wil ze niet “al die spullen”, ze kijkt met een “teveel gedoe-blik”, dan wil ze wel en dan weer niet, uiteindelijk als ze toch besluit om de boodschappen te verplaatsen, is de medewerker al bezig mijn spullen te scannen en ziet tot zijn schrik dat ik een statiegeldbonnetje heb.

Henk Helpt
“Henk. Hehenk, kun je even komen, ik weet niet hoe ik dit moet scannen en verrekenen”.
Volgens mij moet Henk binnenkort maar eens kassa-training geven. Henk zegt zelf terwijl hij zijn schouders ophaalt: “ik zit nooit achter de kassa maar ik weet het toevallig“.
Als werkgever heb je dus medewerkers nodig die iets toevallig weten.
Dat ben ik toevallig te weten gekomen.

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Ik weet het toevallig

  1. Erg herkenbaar en leuk. Ik heb het zelfs wel eens meegemaakt dat een meisje achter de kassa duidelijk hoorbaar zuchtte omdat ze 15 cent teveel aan had geslagen en ik daar wat van zei (en m’n 15 cent ook terug wilde hebben!). De lange rij mensen achter me begon ook te zuchten en je hoorde een enkeling denken: ‘pffff, wat een gedoe om die 15 cent!’

    Like