Ondanks de warmte krijg ik het toch koud

individu 075Polare. Waar denkt u dan aan? Nee, niet gaan googelen of klikken maar gewoon even alleen met uzelf zijn en bedenken wat er in u opkomt.

Bij mij was dat meteen een kriebelhoest, vervolgens verslikte ik me en moest mijn boek wegleggen.
Een echt boek trouwens, weet u wel zo eentje met bladzijden die je krachtig om kunt slaan of waarvan je de punt van de bladzij kunt vasthouden terwijl je aan het lezen bent. Lekker een beetje vooruit of terugbladeren en hop een kaartje ertussen als je eventjes wat anders gaat doen.

Zonder er gewichtig over te willen doen, ik lees er wel wat per week en die leen ik dan het liefste uit de bibliotheek. Gisteren was ik er nog en vandaag ga ik er ook nog wel eventjes langs. Je wordt blij van die rijen boeken ook al kun je ze lang niet allemaal lezen maar die keuze, die weelde, dat alles is voldoende om blij langs de kasten te huppelen.

Minder blij word ik ervan als er straks geen kasten meer zijn met boeken maar alleen maar e-readers en bestandjes, lijkt mij wat saai. Regelmatig kom ik in een bekende tweedehands winkel waar er steeds meer mensen rondneuzen tussen de boeken. Hele ouderwetse mensen die oude boeken lezen. U snapt het vast niet meer, wat doen ze daar, wat doen ze in een bibliotheek. Thuis moeten ze blijven, aan hun toetsenbord vastgepind, leeg die winkelstraten, weg van straat, scheelt een hoop schoonmaken en verlichten. Wat sla ik nu door? Dat zal door de zon komen.

Cantare o-o-o-o (Polare rijmt erop, maar nu sla ik echt door)

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen

Een Reactie op “Ondanks de warmte krijg ik het toch koud

  1. R

    Volare. Net geboekt een huisje bij het Como meer. Nu bedenken welke boeken mee. De nieuwe van Paul Theroux en nog meer armchair travel? Of wat hedendaags italiaans?
    Polare. Hier in het oude postkantoor. Nog geen gevoel bij. En ook nu nog de bib naar nieuwbouwlocatie. Ook koeler?

    Like