En dan is er altijd nog chocola

Twijfel. Ga ik werkelijk een pleidooi houden voor boeken, lezen, gedichten op het internet? Vooruit dan maar. Lees snel mijn blog, en dan snel weer terug naar een boek.

De Britten zijn er meesters in. Waarom zijn er zoveel goede Britse (theater) acteurs en actrices? Komt dat door Shakespeare? Is dat het een effect van een geweldig schrijver zoals de Zweedse cinema door Ingmar Bergman een enorme voorsprong kreeg? Is het dat? Trouwens de stem van bijvoorbeeld de Ier Mark Cousins (The Story of Film -filmcriticus) werkt voor mij al hypnotiserend. Misschien hebben ze betere stemmen? Een groter bereik?

Wie kent het verhaal “We gaan op Berenjacht”… niet? Het werd geschreven door Michael Rosen en de tekeningen zijn van Helen Oxenbury.

Michael Rosen heeft zijn eigen verhaal (We’re going on a Bear Hunt) prachtig verwoord. Mocht je op zoek zijn naar materiaal voor in de Engelse les, probeer dan eens “watch a poem”. Voor jullie kies ik zijn herkenbare verhaal over Chocolate Cake. Michael Rosen is trouwens ook bruikbaar voor iedereen die op de Lerarenopleiding Engels zit. Lees zijn verhalen over het onderwijs in Engeland maar. Helaas is het hier niet veel beter gesteld.

Volgens mij kan je als ouder beter je kinderen eindeloos voorlezen, laten lezen, laten schrijven en laten dromen.

Reacties staat uit voor En dan is er altijd nog chocola

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Gedichten, Humor, Inspiratie, Taal

Reacties zijn gesloten.