Zou Melanie Schultz Borgen niet gezien hebben?

Melanie Schultz is de (scherpe lezers zien dat ik niet onze schrijf) minister van Infrastructuur en Milieu.
Borgen is een fantastische Deense tv serie over politiek met in de hoofdrol Sidse Babett Knudsen als minister-president Birgitte Nyborg

In een interview met Sarah Meuleman zegt de hoofdrolspeelster Sidse dat ze zelfs haar houding van Tony Blair ‘jatte’.   De bedenker van de serie Adam Price heeft de realiteit van de dagelijkse politiek goed begrepen. Melanie Schultz had moeten weten dat haar man net als Philip. de man  van Brigitte uit de serie Borgen, niet zomaar door kan gaan met zijn eigen belangen als dat conflicteert met de belangen van het land. In de Volkskrant van vandaag lees ik dat Haro Schultz van Haegen aandelen had in het bedrijf dat banden heeft met het ministerie.

Een woordvoerder van de minister laat weten dat Melanie Schultz van Haegen met Rutte heeft gesproken over de rol van haar man bij Kiwa. Zij zei toen dat hij was opgestapt als adviseur om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden. Het feit dat hij aandeelhouder was van Kiwa kwam niet ter sprake. Ook benadrukt zij dat zij in de periode totdat Kiwa werd verkocht geen beslissingen heeft genomen die raakten aan de winstgevendheid van het bedrijf.

Pas op spoilers (Borgen)

Jammer dat Melanie en man geen tijd hadden voor Borgen, geen tijd hadden om te zien hoe Philip (acteurMikael Birkkjær) een voor hem belangrijke baan moest afzeggen omdat zijn vrouw, in haar rol als minister-president banden had met dat bedrijf.

Is het waar of niet waar allemaal?
Natuurlijk weet ik er het fijne niet van want ik heb maar één bron. Op de website van Kiwa lees ik dat het allemaal niet waar is of tenminste niet helemaal klopt en dat Haro Schultz gedurende korte tijd nog een klein pakket aandelen bezat. Mag ik vragen hoe lang ‘korte tijd’is en hoe groot  een klein pakket aandelen is? Zou ik voldoende geld hebben om zo’n klein pakket aan te schaffen en wat is dat dan precies waard?

Trouwens een tip voor Melanie en Haro Schultz: Borgen 3 is al uit. Volgens mij gaat dat onder andere  over de relatie tussen Brigitte en Philip. Misschien mag ik hem daarna lenen? De DVD bedoel ik. 

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

2 Reacties op “Zou Melanie Schultz Borgen niet gezien hebben?

  1. Dat van Lubbers en Jorritsma wist ik niet eens. Foei! Laats kwam Lubbers hier de hoek omzeilen en vroeg erg gehaast naar de parkeergarage. Als ik geweten had dat hij ook zoiets uitgehaald had, had ik hem ernaar gevraagd.

    Like

  2. Rebelse Huisvrouw

    Jajaja, ik heb het ook gelezen en dacht alleen maar: ‘het is hier ook altijd hetzelfde.’ We hebben zoiets eerder gehad met Lubbers en Jorritsma (volgens mij) maar waar het uiteindelijk op neerkomt: er is nooit iets aan de hand. Borgen moet ik nog steeds zien!

    Like