Ik ben geen hond meer

geen hond meerIn een toegezonden artikel van De Redactie word ik uitgenodigd voor het taalcongres om me daar uitgebreid te laten informeren over de laatste trends. Zouden ze het gaan hebben over de vele opa’s en oma’s die hun kleinkinderen niet meer zien omdat er niet meer met de kleinkinderen te praten valt aangezien deze vastgeklemd zitten aan hun mobiel/tablet/Ipad en opa en oma niet meer zien staan.
En, zo schrijft de Redactie, er sms’t geen hond meer. Goh, gisteren heb ik maar liefst zes smsjes gekregen*.

Ok, ok, vertel het me maar niet: ik ben niet trendy, ik ben niet hip. Ik val niet van mijn fiets omdat ik probeer te whatsappen. Ik ga geen artikeltjes van kranten kopen en delen en gezellig mijn eigen krantje samenstellen en delen en heel veel “delen” en ik roep niet dat ik het zo druk heb terwijl ik me tegelijkertijd een ongeluk facebook/twitter/whatsapp.

en ik ben geen hond meer.

’t Wordt tijd vast te gaan stellen wat ik wel ben. In ieder geval ook geen hele actieve blogger met veel volgers die mij constant allerlei feedback geven.

Nou ja, vandaag kreeg ik wél een felicitatie van WordPress aangezien ik al twee volle jaren een band heb met hen. Wat ik daarvoor deed en met wie, ach dat weet niemand meer.

En laat ik het nog één keer duidelijk zeggen:

ik ben geen hond meer.

* Dit zijn vast mijn hippe vrienden die hoofdzakelijk whatsappen en hun oude sms-tegoed opmaken omdat ze nog één vriendin hebben die niet whatsappt.

Mensen die deze column leuk vinden lezen ook vaak…..
Mensen die dit aanklikken, …..

6 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

6 Reacties op “Ik ben geen hond meer

  1. @Dank Joke, waar haal jij de tijd vandaan om zoveel te schrijven, actief mee te doen aan allerlei dingen en ook nog eens attente berichtjes achter te laten…Chapeau.

    Like

  2. Veel volgers hebben maakt niet zoveel uit. Als je schrijverijen maar gelezen worden. Hetis jammer dat niet iedereen altijd een regeltje achterlaat, maar ik begrijp dat wel; er zijn zóveel blogs dat je er bijna dagwerk aan hebt om alles te volgens en te becommentariëren. Dus ik kijk naar mijn wordpressstatistieken en zie dan toch behoorlijk wat mensen mijn blog aanklikken en soms zelfs nog verder klikken en meer pagina’s lezen. Datis bij jou vast ook zo.
    Dus; al ben je geen hond meer, je schrijft in ieder geval leuk en over dingen die er voor jou toe doen. Gewoon houden zo!.

    Like

  3. Veel volgers heb ik ook niet maar dat maakt niet uit. Er zijn altijd wel mensen die even kijken – misschien reageren ze niet of laten ze wat achter maar kijken en lezen doen ze wel. En ach, dat is feitelijk ook niet zo belangrijk. Het belangrijkste is het plezier dat je er telkens in schept. Ik vind in elk geval dat je leuk schrijft en een felicitatie is zeker op zijn plaats!

    Like

  4. @R Het voelt als een aai over mijn niet meer hondenhoofd. Dank.
    Geen hond meer zijn is tot daar aan toe maar niet meer schrijven is geen optie.

    Like

  5. R

    Ik ben ook geen hond meer.
    Maar lees wel een nu wat melancholieke blogger die best een felicitatie mag hebben voor wat ze allemaal geschreven heeft.

    Like