Iets niet zien of horen

typerdetypWeleens iets overgeslagen? Zoals in een boek een bladzij overslaan?
Zo sloeg ik de troonrede over. Voor ik er erg in had was het al geweest, behalve dan in de kranten en social media.
Nederlanders zijn dol op bisseren, hernemen, hervatten, herzeggen, nazeggen, opzeggen, overdoen, itereren, napraten, navertellen, papegaaien napraten, analyseren, elkaar aftroeven met mooie columns of cynische stukjes, en vooral elkaar dingen vertellen waar ze ‘duiding’ aan willen geven of details waarvan ze zeker zijn dat de ander ze niet heeft opgemerkt.

De troonrede. Ik heb niet gezien of Maxima nu wel of niet stijf van spanning of juist vol betrokkenheid naast Willem- Alexander zat en ik weet zelfs niet welke kleur haar jurk had of hoe haar hoed eruit zag. Geen verspreking heb ik kunnen noteren en ook heb ik niet bijgehouden hoe snel hij de troonrede uitsprak. Al helemaal geen mening kan ik hebben over het persoonlijke begin vooraf aan de troonrede of het feit dat er allerlei details in de troonrede zaten over trapliften. Niets. Helemaal
Geen mening
. Nou ja, ik mag toch zeker ook nog wel iets vinden?
Dat het lekker is om af en toe iets te laten passeren. Misschien ga ik de troonrede nog wel bekijken en beluisteren. Zelf denk ik aan eind december dit jaar. En daar zou ik best nog wel eens een hele interessante column over kunnen schrijven, maar nu even niet.

Reacties staat uit voor Iets niet zien of horen

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Reacties zijn gesloten.