Juffenthee, het bestaat!

fris en fleurigOnlangs organiseerde ik iets jufferigs zoals dat hoort als je juf bent.
Eén van mijn leerlingen vond dat ik op een plezierige manier bij moest blijven in mijn vakgebied en bracht een attentie mee. Leren betekent plezier hebben, zo weet zij en stress is uit den boze als je bezig bent je wereld te vergroten en alle zintuigen te gebruiken. Genieten. Eerst rust in je lijf, dan pas kun je nieuwe dingen omarmen.

Wat zit erin?
20131203_161638Juffenthee, wat een geweldige vondst van haar, van Simon (Levelt). Zij weet dat ik van natuurlijk-biologisch- houd, van de natuur-groen-, en van lekker wild – de korenbloem – en rust -lavendel. Simon Levelt wil echt opgenomen worden in mijn alternatieve stadsroute.

Help stress!
Mocht je een examen moeten doen, een moeilijke toets, een mondeling, een presentatie, wie weet helpt het als je vooraf stiekem met de Juf meedrinkt. Bij mij hoeft het niet eens stiekem, sterker nog: ik zet de thee voor je (neer).

Op je werk?
Lees je dit op je werk? Maak dan even een lekker kopje thee voor jezelf en je collega en loop met een glimlach rond. Ben je thuis? Kruip lekker met een boek in een hoek alvorens je jezelf (en je geliefde huisgenoten) op een lekkere kop trakteert.

The Tea Song – Yorkshire tea
Tea is a divine herb.
~Xu Guangqi
en hoe kan ik anders eindigen dan met een Brits filmpje, the Tea Song over Yorkshire tea. In Yorkshire tea trouwens theebladeren uit India, Shri Lanka en Kenia. Ik zei toch: je wereld vergroten… De video schijnt in één take opgenomen te zijn. Wil je de lyrics erbij: klik dan hier

Reacties staat uit voor Juffenthee, het bestaat!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Inspiratie, Taal

Reacties zijn gesloten.