Ook zo blij met een lege ‘inbox’?

Fluitend naar het o punt

Er gaat een zucht aan vooraf omdat ik werkelijk niet begrijp hoe ik opeens aan 321 mailtjes in mijn inbox kom. Achterstallig opruimwerk want natuurlijk had ik aan time-management moeten doen en proactief en prioriteren en labelen en… Hoewel, voorzichtig aan met al die labels (mappen). Voor je het weet heb je een label of zeg maar 20 Dus ik moet niet wachten totdat ik het bijna niet meer zie zitten/kan lezen.

Time-management
Regelmatig lees ik vluchtig over ingewikkelde systemen die je precies moet volgen zodat je elke dag een fantastisch overzicht hebt én een lege digitale postbus. Mailtjes die actie vereisen in een aparte map, mailtjes die verder niet interessant zijn direct verwijderen en mailtjes die belangrijke informatie bevatten die bewaard moet worden in een “bewaarmap”. Dat zijn nogal wat beslissingen die ik uitstel.

Van uitstel komt afstel?
Dat toch weer niet. Ook huur ik geen opruimtante in. Mijn systeem is eenvoudig en doeltreffend. De boel laten oplopen totdat ik het zat ben en dan de meeste mailtjes rigoureus verwijderen. Heerlijk gevoel en ik heb de boel flink schoongepoetst. Daar kan geen tijdbeheer tegenop. Te weten dat ik in minder dan een half uur van 322 emailtjes naar o kan gaan, dat is kicken. Als mijn inbox elke dag leeg zou zijn op een paar mailtjes na dan zou ik me er nooit zo euforisch over kunnen voelen.

Alweer een mailtje
Net keek ik eventjes in mijn inbox en tot mijn teleurstelling zat er alweer een mailtje in: een aankondiging dat er een rekening wordt verstuurd naar mij. Hou toch op met die aankondigingen! Als er een rekening moet worden verstuurd, kunt u die dan niet direct versturen in plaats van aankondigen dat … Het ergste is dat er in deze mail beloofd wordt dat zodra de rekening online staat, er aan mij een mailtje verstuurd wordt.

File
Zo ziet u maar weer: ben je zelf lekker bezig dan is er altijd wel weer iemand die dwars tegen alle logica in voor opstoppingen in het mailverkeer zorgt. En ik beken dat ik deze mail wél direct verwijder.

De mooiste map
Om toch positief af te sluiten: soms komen er hele leuke mailtjes in mijn inbox, die laat ik sowieso een tijd staan en daarna komen ze in een map die “charmant” heet.

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Inspiratie

2 Reacties op “Ook zo blij met een lege ‘inbox’?

  1. Mijn actie was ontzettend geslaagd. De vlag kan uit. De bieb blijft voorlopig waar zij is aan de Oude Gracht (maandag 13 januari 2014 besloten in de raadsvergadering, dankzij 1 stem tegen van een verstandige CDA’er (de rest van het CDA was voor, net als de PvdA en D’66- SP, Groen Links en VVD waren al tegen). Geen Bibliotheek ++ in Utrecht en ook geen gesubsidieerd filmhuis. We hebben immers al het Louis Hartlooper Complex en Springhaver en die doen het al jaren zonder subsidie.
    Misschien moet ik vaker actie voeren;)
    De bibliotheek op het Neude lijkt me trouwens ook mooi.
    http://www.duic.nl/nieuws/59277/bieb-gaat-niet-door-dit-zijn-de-eerste-reacties/

    Like

  2. R

    Even een minder charmante reactie. Hoe staat het in Utrecht met de ‘verhuis onze bieb niet’ actie? Straks is ‘Polare’ ook nog weg…

    Like