Verkiezingsprogramma voorlezen aan je kat

Dom UtrechtNee, ik verzin het niet, het gaat daadwerkelijk gebeuren: vanaf eind deze maand gaan basisschoolkinderen (van 7 tot 12 jaar) voorlezen aan asielkatten dat heeft het dierenasiel Amersfoort bedacht. Ze hebben dat afgekeken van de Amerikaanse asielen waar kinderen al langer aan katten voorlezen en dat heeft hun leesvaardigheid aanzienlijk verbeterd. Er staan foto’s op de Amerikaanse ABC news website, en het voorlezen start niet op 1 april… Een echte win-win situatie.

Katten houden vervan
Nu stel ik voor om niet langer te wachten maar alvast vandaag te beginnen met het voorlezen van de gemeentelijke verkiezingsprogramma’s. De kinderstemmen en het ritmische geluid van het voorlezen schijnt voor de dieren rustgevend te werken. En dat is vast ook zo als volwassenen voorlezen.

Lees het verkiezingsprogramma
Als je er dan net als ik nog niet goed uitkomt op welke partij je moet stemmen, let dan op hoe je kat (of een leenkat of een zwerfkat) reageert op de naam van de politieke partij en werk langzaam en ritmisch de lijst van kandidaten af. Misschien zie je een reactie als je een naam als Vis of Visser of de Kat uitspreekt. In Utrecht ben je wel een tijdje bezig, vooral dankzij de lange kandidatenlijst van D66 en het CDA. Misschien valt je kat er bij in slaap. Of jij.

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Verkiezingsprogramma voorlezen aan je kat

  1. Minoes

    Bij de Partij van de Dieren kneep mijn kat zijn ogen dicht. Moet ik dat dan gaan aanvinken… ?

    Like