Dat heb ik nog nooit gezien!

Hier zit geen zoekfunctie op.

Hier zit geen zoekfunctie op.

Zestien jaar

Beugel en over een jaar of wat een fantastische rij rechte tanden, net als alle andere jongeren. Vrolijk T-shirt aan en daaronder wordt het al wat slungelig. Hij weet niet hoe de muzikanten heten waar hij van houdt want hij ziet alleen ‘titels’  die hij download en ook daar moet hij eventjes over nadenken of liever kijkt hij even op zijn telefoon.

AlienIn zijn ogen ben ik stokoud en als ik hem zeg dat leren leuk is, kijkt hij mij aan alsof ik een ‘Alien’ ben. Dat ben ik ook.

Zijn aandacht kan hij niet lang op één onderwerp richten. Maar hij volgt me toch heel geconcentreerd dit keer. Hij kijkt ademloos naar het scherm en ziet hoe ik de functie: “zoeken” gebruik omdat hij het heeft over een term die ergens op die website staat.

“Dat heb ik nog nooit gezien. Dat iemand dat deed”

“Werkelijk? Je denkt toch niet dat ik de hele website ga doorploegen om iets op te zoeken?”

Ze weten toch alles al van het internet

En ik altijd maar denken dat kinderen dat tegenwoordig van elkaar zien of ergens thuis oppikken van die oude pa of ma, of- ja als laatste- op school bij een informatica-les leren. Ze kennen de ins en outs van een nieuwe telefoon in no-time en  nou ja enfin, u weet zelf ook wel wat kinderen allemaal doen, misschien heeft u er thuis  eentje of loopt er ergens in de buurt eentje rond.

“Oh. Nou, ik heb dat nog nooit gezien. Wel makkelijk zeg!”

Ja dat is nou leren. Wel makkelijk zeg!

Reacties staat uit voor Dat heb ik nog nooit gezien!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Internet

Reacties zijn gesloten.