Walking the camino

CaminoEven dacht ik dat het ging om ordinair jatwerk: was dat niet mijn foto van de Camino? Maar nee, het blijken foto’s van iemand anders die de Camino ook gelopen heeft. Walking the Camino is de titel van een film die op zaterdag 13 september, zondag 14 september, maandag 15 september en vrijdag 19 september te zien is in Vlissingen.  Niet te verwarren met een andere film die Martin Sheen maakte *(“The Way”)Klik hier voor de link van Walking the Camino.

Reserveren voor de documentaire

Dat is vast wenselijk. Op de eigen website staat de trailer en wat Blog posts. De documentaire krijgt goede kritieken dus komt hij hopelijk naar Utrecht, naar het Louis Hartlooper Complex.

Stadswandeling Vlissingen

In het 16th International Film Festival by the sea in Vlissingen koppelen ze er ook stadswandelingen “walking the Camino” aan vast als je daar interesse in hebt. Vlissingen was van 1380 tot 1550 een bedevaartsoord met een Mariabeeld in zee. Ook de Vlissingse St Jacobskerk was een bedevaartsoord.

Middelburg – staat alles er nog?

Ooit – 1997 geloof ik-  kwamen we langs Zeeland op weg naar Santiago. Dat was de 1e keer en toen was het op de fiets. Vlissingen kan ik me niet herinneren, wel een geldautomaat in Middelburg en allerlei protestbriefjes die in de hele stad hingen omdat er iets  (?) afgebroken dreigde te worden en ik herinner me vaag een nieuw stadsbestuur met vast hele grote plannen. Ik hoop voor de Middelburgers dat ze er niet teveel onder geleden hebben.

De route die wij toen op de fiets volgden, is te vinden in de boekjes van C. Sweerman

FOTO_300Saint James Way

Zelf weet ik maar al te goed hoeveel Jacobskerken je tegenkomt op je tocht naar Santiago (juist Jacob). Slim om de film de titel walking the camino te geven omdat de route naar Santiago onder allerlei namen bekend is. Zo noemen de Engelstaligen hem “St. James Way” en spreken de Fransen over “le chemin de St. Jacques”.

“Walking the Camino” follows six key pilgrims: Samantha Gilbert (Brazil/UK), Tomas Moreno (Portugal), Anne-Marie “Misa” Misser (Denmark), Wayne Emde (Canada), Tatiana Jacquot (France) and Annie O’Neil (USA and a co-producer of the film). Of course there are others who come in and out, hostellers who comment as well as a bishop and a Franciscan priest.

met DoloresMocht Vlissingen te ver zijn en wil je toch graag vast lezen over de Camino: bekijk dan mijn camino-verhalen (kolom rechts). Bij mij zijn het niet Samantha, Tomas, Anne-Marie, Wayne, Tatiana en Annie maar Vanessa, Francois, Laszlo, Michel, Charles,  Marie-Claire, een priester en Dolores die niet de hele camino liep (op de foto) en nog een aantal anderen

 

 

Reacties staat uit voor Walking the camino

Opgeslagen onder Alledaagse dingen

Reacties zijn gesloten.