Hedwig, onze uil, is weer terug

Wij zien jouJij ziet onsNiet doen!

Ze houdt het meest van rust maar toch komt het voor dat er mensen zijn die denken dat ze het leuk vindt als er naar haar gestaard wordt. Die mensen gaan gewoon onderaan de boom staan en kijken. Irritant! Dat doe je toch niet?
Ze troost zich met het idee dat die mensen gewoon niet wijzer zijn. Gelukkig worden ze wel ouder en verstand komt met de jaren

En ondertussen: kan iemand ons vertellen tot welke uilensoort zij behoort? En voor alle duidelijkheid: we vinden haar prachtig, of ze nu tot een zeldzaam ras of een veel voorkomend ras behoort. Ze heeft het erg naar haar zin bij ons in de boom en we laten haar zoveel mogelijk met rust. Vaak horen we haar ’s nachts.

une (chouette) hulotte = bosuil?

4 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Natuur

4 Reacties op “Hedwig, onze uil, is weer terug

  1. Pingback: Met welk dier zou jij de bibliotheek vergelijken? | juffie gelukkig onderweg

  2. Je hebt gelijk, daar lijkt het wel op als ik afbeeldingen vergelijk. Wat ik niet begrijp is dat er overal staat ” Bosuilen sluiten gewoonlijk een huwelijk voor het leven en zoeken pas ingeval van sterfte een andere partner” maar onze Hedwig (of is zij een HIJ?) is altijd alleen. En op internet lees ik dat de bosuil 21 jaar kan worden! Hoe zie je aan een bosuil hoe oud hij/zij is?

    Like

    • Wim

      Als je nog zekerder wil zijn van de soort, dan zou ik op het geluid afgaan. Dat is overigens ook een prima manier om te weten of het een mannetje of vrouwtje betreft.

      Like

  3. Wim

    Bosuil (denk ik)

    Like