Allemaal een mening over het onderwijs

Dat mag, sterker nog, dat wil Sander Dekker en het Ministerie van Onderwijs. Wat moeten we met het onderwijs denken ze bij het Ministerie van Onderwijs. Geef hem een goed idee of liever nog: twee of drie. Mijn moeder had het al gezegd: Ja, hij is nieuw en ambitieus.

Een idee kreeg hij al in zijn schoot geworpen. Hij was erg gecharmeerd van de opmerking van een jongen die zei: “U gaat er vanuit dat ik ga solliciteren als ik klaar ben met school en studie maar misschien wil ik wel voor mezelf beginnen.”

Aha ondernemen!

Dat klinkt een liberaal als muziek in de oren. Muziek is een belangrijk vak, net als filosofie.

Misschien kan hij alvast vraagtekens gaan zetten bij grote klassen en bij de vraag of iedereen elk vak op hetzelfde moment moet doen, op hetzelfde niveau, én even lang.

’t is zomaar even snel een ideetje hoor, ik moet zo met de trein weg en ik weet dat ik nog een half jaar heb om na te denken.

Ondertussen mag Sander best een aantal blogs van mij lezen. Ik geef hem een half jaar.

Reacties staat uit voor Allemaal een mening over het onderwijs

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Inspiratie, Onderwijs

Reacties zijn gesloten.