Ik kan jullie hulp goed gebruiken. Wie o wie?

Waar ik voor vreesde is al gebeurd. Het is geen probleem op wereldschaal maar een klein drama voor mij. Niet voor niets prijkt er op mijn voordeur de spreuk:

De oplossing ligt in de acceptatie van de tijdelijke dingen

Als iemand die 30 jaar lang slechts één telefoontje van je verwijderd was opeens uit je leven verdwijnt, dan is het moeilijk die acceptatie. Daarom hangt die spreuk er. Je zou het humor kunnen noemen, of een test, dat ik zoveel problemen heb met die acceptatie en zo trots ben op mijn geweldige spreuk. Op dit moment kan ik echter slecht(s) lachen als een boer die kiespijn heeft.

Compostelle_2 043Wat is er aan de hand?

Om 13.57 veranderde mijn dag compleet. Tot die tijd bestond mijn dag uit een geheel ander probleem dat ik (net als het 2e probleem) deel met vriendin N. Probleem 1 gaat over Wales en onze wandelplannen. Sinds de MKZ crisis zijn we niet meer wandelend gespot in Groot-Brittannië en daar willen we verandering in brengen. Het plan: vliegen naar Cardiff en wandelen in de buurt van Cardiff, in Wales. Lekker ouderwets druk met boekjes zoeken (bibliotheek, reiswinkels) , wandelgebieden scannen, ervaren dat er helaas net in de buurt van Cardiff geen wandelgebied is en dat dan mogelijk het Brecon Beacons National Park de beste optie is, maar is dat niet te ver? Of te duur met het OV.  Ik moet alleen verder zoeken want vriendin moet naar onze tandarts. We delen onze tandarts omdat ik hem jaren geleden aan haar aangeraden heb.

GittaHelp!

Terwijl ik in de boekwinkel naast de bibliotheek  dit een beetje sta te overdenken, hoor ik een zacht ik-ben-een-berichtje-piep uit mijn telefoon komen. Zelden wissel ik zomaar berichten uit en mijn vrienden lijken daarin op mij, dus als er iets binnenkomt dan is er ook werkelijk iets aan de hand. 

heb goed en slecht nieuws. Goed: ik heb geen gaatjes. Slecht: onze tandarts stopt met werken in 2e helft 2015. Help!

Op slag stopte mijn zoektocht naar wandelboekjes en/of gebieden. Dat wandelen gaat zich immers allemaal afspelen nadat mijn tandarts al met pensioen is. Hij zou bij wijze van spreken mee kunnen wandelen. Alleen krijgen we dan gezeur ’s avonds want we flossen niet elke dag en dan moet wel van hem.

Logisch

Het was te verwachten, dat pensioen van hem, het ging hem goed. Altijd vrolijk en opgeruimd, goed geinformeerd en bereid om van alles uit te leggen, bijgestaan door zijn (assistente) vrouw. Ook bijna altijd bruin van een vakantie, of pratend over een ander leuk uitstapje.Waarom zou  hij eigenlijk met pensioen gaan? Kan ik nog op tijd een website maken: laatonzetandartsnietmetpensioengaan.nl??  Zelden zat ik lang in de wachtkamer. Het is weleens gebeurd dat ik een interessant artikel las (er ligt bij hem meer dan Arts&Auto-nette klanten) en hij staande in de deuropening vroeg: “wil je het nog uitlezen?”

Morgen ga ik snel bellen voor een afspraak dit jaar en misschien wordt het dan mijn laatste date. Daar zou ik trouwens niet treurig om zijn; dat ik geen vervolgafspraak nodig zou hebben, dat is dan weer goed nieuws.

DSC00307Wie helpt me aan een goede tandarts?

Lieve vaste en losse vrienden-lezers: waar vind ik een goede tandarts in Utrecht stad, die de tijd neemt voor je en alle opties realistisch bespreekt, die geen onzin verkoopt maar intelligent is (ik kreeg weleens een verhaal over de Maya’s te horen of over de instorting van het Romeinse Rijk of waarom de een meer tandsteen heeft dan de ander ). Een tandarts die anticipeert en je helpt als opeens Oral B tandenstokers uit de handel zijn genomen. Bij het weggaan kreeg ik  steevast de rekening mee. Geen verrassingen, geen gezeur, geen overdreven gedoe: hij haalde zelf altijd tandsteen weg;

“de mondhygieniste is er alleen voor mensen die slecht poetsen en het zou je veel meer geld gaan kosten”.

In al die jaren  heb ik veel over mijn gebit en tanden in het algemeen geleerd. Hij was altijd blij met nieuwe apparaten die en legde uit hoe alles werkte. Ik ben er eenkennig door geworden en vriendin vergaat het al net zo. Hoe moet dat nu met ons. We zijn angstig, wantrouwend en het is heel wat om “op deze leeftijd” opeens met zoiets geconfronteerd te worden. Over nazorg heb ik nog niets gehoord.

 

*** weet dat ik het nieuws net ontvangen heb dus mogelijk reageer ik wat heftig. Hopelijk gaat het over een paar dagen beter, hoewel

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Een Reactie op “Ik kan jullie hulp goed gebruiken. Wie o wie?

  1. Pingback: Kom je nog een keer terug? | juffie gelukkig onderweg