Dit is echt wel bizar!

Gelukkig is het dinsdag vandaag

Gelukkig is het dinsdag vandaag

Bijna avond

Wonderlijk hoe de dag omvliegt als je hard werkt. Niets mis mee. Vanwege het gebrek aan tijd had ik al gemaild en gebeld dat ik een formulier zou afhalen vandaag. Dat mailen deed ik al 6 dagen geleden, het bellen 1 dag geleden. “Zonder tegenbericht ligt het formulier klaar”.

Niks formulier

De secretaresse pakt van allerlei formulieren in haar hand die ze vervolgens weer weg legt. Die zijn het niet. Waar zou het kunnen staan, bij welke letter? zegt ze vragend. Logischerwijze zou het bij de O moeten liggen van Onderweg of eventueel (vooruit dan maar) bij de G van gelukkig. Welnee. Dan maar bij de J kijken van Juffie. Niets. Bizar!

Ze doet de controlevragen en schrikt ervan als ik heel precies kan aangeven:

  • de mail is van die en die datum, dat staat er in de titel
  • mijn telefoontje ter bevestiging was gisterochtend om 8.15 en dat en dat was het antwoord

Ze loopt een beetje rood aan, zoekt nogmaals koortsachtig door alle formulieren. Vervolgens zucht ze wat ik jammer vind want anders had ik dat kunnen doen.

“Het komt wel goed.” zegt ze dan, staat op en loopt een andere kamer binnen waar dokter net met patient zit en na een minuutje komt ze naar buiten met het formulier.

Bizar he? Het lag gewoon daar, al die tijd. Dat verzin je toch niet? Te bizar voor woorden al die voorbereiding en correctheid. Niet meer doen he?

Reacties staat uit voor Dit is echt wel bizar!

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Taal

Reacties zijn gesloten.