Schapen uitrusten met WIFI?

FOTO_264Sommige Britse wetenschappers uit Noord-Wales hebben vreemde ideeën. Ze willen schapen uitrusten met WIFI sensoren zodat de schapen gevolgd kunnen worden en de boeren precies weten waar de schapen zijn. De wetenschappers hebben al baanbrekende zaken ontdekt zoals het feit dat “sheep congregate in camps“. Verbazingwekkend, wat schapen allemaal doen. Ze komen samen; het lijken wel mensen. Straks moeten ze nog voor de WIFI gaan betalen!

Boer Jones vindt het maar niets, dat uitrusten met WIFI sensoren.

“Elke ochtend kijk ik naar mijn kudde. Zo ben ik opgevoed. En er gaat niks boven naar een kudde schapen kijken.”

Ik vind het bizar.  Als het hek van de dam is dan volgen er natuurlijk allerlei toepassingen en wordt iedereen en alles gechipt: Zweedse werknemers werden al onderhuids gechipt en voor je het weet zitten er overal sensoren in (kleine kinderen lopen ook nog weleens weg). Nu dus dit schapen-idee. Alsof je de natuur (of wat daar van over is) alleen nog maar wil analyseren vanuit een luie stoel. Een idee bedacht… vanuit… juist. Je wordt toch geen boer om op schermpjes te gaan staren waarop je dan wilt zien wat er met je schapen is. Zeker Boer Jones niet!

FOTO_275Ik hoor de schapen al:  “Hee, doe even je sensor af, daar ligt heel lekker groen gras en anders hebben we meteen weer De Luie Boer in auto die aan komt racen en ons van dat lekkere veldje plukt” Daar heb ik het zo mee gehad! 

2 reacties

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Natuur

2 Reacties op “Schapen uitrusten met WIFI?

  1. Wim

    Als je schapen niet in het oog houdt, dan weet je nooit wat ze uitspoken: http://shaunthesheep.com/ 😉

    Like