Met welk dier zou jij de bibliotheek vergelijken?

Dom UtrechtMag ik u mening?

Laat ik eerst deze column rustig opbouwen,  het gaat namelijk om rust en vanuit rust langzaam naar een climax toewerken. Mijn vaste lezers (ja, die heb ik ;)en vrienden weten dat ik letters verslind en ook weleens een eigen mening heb. In Het Biebpanel wordt regelmatig om mijn mening gevraagd en zo krijg ik regelmatig resultaten van hun onderzoek teruggekoppeld.

Informatie en sfeer

Uit een biebpanel onderzoek van 2013 bleek het volgende:

In december 2013 hebben wij onderzoek uitgevoerd naar het imago van de bibliotheek.Leden van het BiebPanel associëren de bibliotheek vooral met boeken en andere materialen zoals CD’s en DVD’s, maar ook met informatie en sfeer. Niet-leden denken bij de bibliotheek naast boeken, andere materialen en rust aan lenen en lezen.
Ja, even goed lezen want het is wat lastig opgeschreven. In ieder geval RUST.

 Rust in de bieb?

IMG_0310-001Leden weten: het is niet altijd rustig in de bibliotheek sinds het soms een toevluchtsoord lijkt voor mensen die uit de dagbesteding zijn gegooid en nog geen alternatief gevonden hebben. Gisteren zat er een meneer in een “luie” stoel diep te snurken, geen boek in zicht. Daar heb ik niet zoveel moeite mee hoor, echter wel met mensen die heel veel met plastic tasjes ritselen en keihard tegen zichzelf praten en steeds agressiever klinken.

Cineville geeft rust

Trouwens vorige week hoor ik ook al luidruchtig gesnurk achter me in de bioscoop. Misschien is een Cinevillepas voor 19 euro per maand een goed alternatief voor het gebrek aan een woning/slaapplaats/dagbesteding? Adverteren ze daar al mee? Dit terzijde.


Wat zou de boer hiervan vindenWelk dier?

Laten we weer even teruggaan naar het onderzoek. Als altijd de onvermijdelijke marketing- image- vraag: met welk dier is de bibliotheek vergelijkbaar?

“Wanneer we vragen met welk dier de bibliotheek vergelijkbaar is, blijkt dit met name een uil te zijn. Dit komt door de wijsheid en bedachtzaamheid die een uil uitstraalt.”

Waarschijnlijk heeft het biebpanel dit niet in Purmerend kunnen optekenen:Purmerend wil maatregelen tegen agressieve oehoe!

Purmerend is klaar met de oehoe. De onlangs neergestreken uil valt mensen met een verstandelijke beperking aan. Het gaat om cliënten van zorginstelling Prinsenstichting. Ook medewerkers worden aangevallen door de imposante vogel.. De scherpe klauwen zorgen voor wonden aan het hoofd.Het grote en imposante dier kiest gewoon de aanval als hij de angst voor mensen is kwijtgeraakt.

Wijsheid en bedachtzaamheid? Wat nou bedachtzaamheid. Aanvallen!

Deze oehoe zou eens een boek moeten lezen! Of: oogjes dicht en snaveltjes toe! Pas er voor op om dieren zomaar eigenschappen toe te kennen. Elke uil is anders, het zijn net mensen. Trouwens hoezo wijsheid? We hebben het toch ook over een uilskuiken?

Geef mij trouwens maar Hedwig, onze eigen uil.

1 reactie

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor, Natuur

Een Reactie op “Met welk dier zou jij de bibliotheek vergelijken?

  1. Pingback: Oehoe…. Vergeet je paraplu niet… | juffie gelukkig onderweg