Stem op iemand waarvan je weet dat het geen totale idioot is

Idioot

Als je dat niet kunt garanderen, dan moet je het niet doen. Als iedereen dat opvolgt zal 95% van de bevolking niet stemmen. Aldus  Chris Aalberts over de Waterschapsverkiezingen op woensdag 18 maart 2015.  Zijn advies ga ik opvolgen. Zeker na het beluisteren van de rest van het verhaal dat ik hoorde in het radioprogramma Met Het Oog op Morgen, op NPO Radio 1.

een bodemloze put

een bodemloze put

Theo Dersjant, docent van de journalistenschool Fontys deed een jaar lang onderzoek naar het waterschap: “Ik ben er niet van onder de indruk” aldus Theo Dersjant. Er zijn miljoenen verspild terwijl het bestuur erbij zat.” Het waterschap is op zich belangrijk, er zit innovatieve kennis maar haal die bestuurslaag eruit. Ook Chris Aalberts (van dat stemadvies) sluit zich daarbij aan. Dus waarom zouden wij kiezen voor die bestuurders…

Eindelijk hoorde ik trouwens waarom het Waterschap belangrijk is:

de kwaliteit van het water en de veiligheid. Echter , je kunt er geen stemadvies aan koppelen en je hebt er ook geen bestuur voor nodig, hoe hard mensen ook roepen dat er verschillen zijn tussen (bijvoorbeeld) omgevingsmanagers.

Heel veilig hier, kwaliteit heb ik niet beoordeeld

Heel veilig hier, kwaliteit heb ik niet beoordeeld

Geen paniek

Al die rare filmpjes over rampen, alsof het water ons aan de lippen staat, dat is allemaal onzin.

Theo Derjsant:”Ik woon aan de dijk in Culemborg en ik heb 24 uur de tijd om weg te komen als er wat zou gebeuren.” Hij vermoedt  dat de Unie van Waterschappen het mogelijk over zichzelf had: regelmatig gebeurt het dat ‘Den Haag’ zich afvraagt of het waterschap niet afgeschaft zou kunnen worden… Theo Dersjant wil ervoor zorgen dat er een lage opkomst is zodat de waterschapsverkiezingen ter discussie worden gesteld. De vorige keer was de opkomst 24% .

Altijd prijs

De Unie van Waterschappen dekken zich trouwens in: als er een lage opkomst is dat is dat volgens hen omdat mensen tevreden zijn (of in ieder geval niet boos, want dan schijnen mensen te gaan stemmen) en als er veel mensen stemmen dan blijkt hoe belangrijk mensen het vinden.

Informatie gevraagd!

Nu  nog  uitzoeken hoe er in de provincie Utrecht geld in het water verdwenen is. Daardoor moeten wij straks  meer waterschapsbelasting betalen.  Mocht iemand weten hoe dat zit? Zouden er linken verdwenen zijn, nu net voor de verkiezingen? Dit lijkt me echt een complot!

Trouwens van het Kieskompas Waterschap wordt niemand wijzer. Wel is er duidelijkheid over de verhoging van de waterschapsbelasting 2015. In Utrecht 2,8 % meer dan vorig jaar.

Fijne dag verder en misschien morgen nog iets over die andere verkiezing. Misschien.

Reacties staat uit voor Stem op iemand waarvan je weet dat het geen totale idioot is

Opgeslagen onder Alledaagse dingen, Humor

Reacties zijn gesloten.